Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Ugeavisernes Efterårsseminar: Medieudvikling og lokal begejstring

Den årlige konference for ugeaviserne sætter fokus på medieudviklingen og begejstring

Programmet for Danske Mediers og De Lokale Ugeavisers konference på Hotel Koldingfjord er nu ved at være klar. Deltagerne kan blandt andet se frem til at høre om ”Tendenser i medieudviklingen nu og i fremtiden”, ligesom de vil kunne blive ”Klar til Amazon-effekten”. Endelig er der på konferencen fokus på ”Teknologiens muligheder og Trends i fremtiden”.

Foruden teknologi og faglig udvikling, vil der også være input om at skabe engagement og begejstring både blandt læserne og på redaktionen.

På seminaret kan deltagerne blandt andre møde medieprofessor, Anker Brink Lund, tv-vært Thomas Mygind, journalist på TV 2 News, Troels Mylenberg, chefredaktør på BT Michael Dyrby.

Eftermiddagens program på konferencen er delt i et kommercielt og redaktionelt spor. På det kommercielle spor har vi en særlig annoncør-case på programmet (mere herom senere), mens deltagerne på det redaktionelle spor kan høre om mediestøtte og hvordan man sætter læserne i fokus.

Dagen afsluttes med uddeling af Ugeavisernes Årspriser.
Sidste frist for tilmelding: mandag 16. september 2019.

Der er et begrænset antal værelser på Hotel Koldingfjord. De besættes efter ”først til mølle-princippet”. Vi anbefaler derfor hurtig tilmelding. Prisen er uændret i forhold til 2018: 3.600 kr. plus moms inkl. overnatning, 2.595 kr. plus moms uden overnatning. Ved afbud efter 17. september betales fuld pris – men det er muligt at overlevere sin billet til anden deltager.

Endeligt program udsendes i juni måned.

Hvis du ønsker yderligere information om konferencen kontakt publicistisk chef i Danske Medier Jesper Jürgensen.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)