iab_illu
 

Vil du vide mere om kommende EU-tiltag på det digitale område? Læs Danske Medier og IAB Danmarks digitale nyhedsbrev

I Nyhedsbrevet Digitalt uge 32 kan du blandt andet danne dig et overblik over kommende EU-tiltag på det digitale område, såvel som at at vi bringer en oversigt over en række EU-domstolsafgørelser i en række sager af interesse for digitale medier.

Læs hele nyhedsbrevet her. Tilmeld dig Danske Mediers nyhedsbreve her.

Nyhedsbrevet Digitalt udsendes i et samarbejde mellem Danske Medier og IAB Danmark.

Om IAB Danmark
IAB Danmark er en del af Danske Medier og varetager den digitale annoncebranches interesser og er en del af den førende verdensomspændende organisation på området. Der er ca. 270 medlemmer i Danmark og 5.500 på europæisk plan inden for digitale medier, bureauer, annoncører og serviceleverandører, der samarbejder omkring udvikling, uddannelse, inspiration, faglige og sociale og arrangementer, hvor der dyrkes gode relationer til branchekolleger, kunder og leverandører i Danmark og internationalt.

IAB Danmark har til formål at udvikle harmoniserede standarder og vejledninger med henblik på at udvikle og lette samhandel med digital annoncering, samt at bidrage til at juridiske rammebetingelser tager hensyn til den digitale annoncesektors særlige behov i Danmark og internationalt. Til dette formål skal det tilsigtes, at den samfundsmæssige værdi af digital annoncering er dokumenteret og anerkendt blandt myndigheder, forbrugere og kommercielle markedsaktører.

IAB Transparency & Consent Framework (TCF)
IAB Europe driver en branche-standard for håndtering af samtykke til brug af cookies og behandling af persondata til målrettet digital annoncering m.v. Som medlem af IAB Danmark har man mulighed for at søge tilslutning til TCF. Læs mere på: https://advertisingconsent.eu/

Events
Medlemmer har adgang til alle events i Danske Medier og IAB Danmark til medlemspris. Du har også mulighed for at deltage i de mange spændende internationale events hos vores IAB-søsterorganisationer internationalt.

Dynamiske Task Forces
Vores branche er i konstant udvikling, og så snart et nyt område opstår eller der sker større ændringer, samler vi eksperter fra centrale interessenter blandt vores medlemmer til at udarbejde guidelines, standarder, arrangere events eller iværksætte andre nødvendige aktiviteter.

Public affairs
Politisk interessevaretagelse er et centralt fokusområde for IAB. I Danmark mødes vi med løbende med folketingsmedlemmer, ministerier, styrelser og andre interesseorganisationer og på EU-niveau har vi et dygtigt team etableret i Bruxelles. Vi søger altid at inddrage vores medlemmer så meget som muligt i dialogen med politikere og embedsfolk.

Rådgivning
Som medlem har man adgang til vores specialiserede fagjurister og konsulenter for råd og vejledning. Man er altid velkommen til helt uformelt at vende et spørgsmål eller en overvejelse via mail eller telefon. Du er velkommen til at kontakte os for en uforpligtende samtale om, hvad IAB Danmark og Danske Medier kan hjælpe jeres virksomhed med.

Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)