dm_nyt
 

Danske Medier vil være med til at identificere initiativer mod krænkende adfærd og seksuel chikane

De seneste ugers debat om krænkende adfærd og seksuel chikane i mediebranchen har gjort det klart, at der er behov for handling. Bestyrelserne i både Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver har mødtes og drøftet emnet.

Løsningerne skal først og fremmest ske hos de enkelte medievirksomheder, men bestyrelserne i både Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiverforening er enige om, at DM og DMA skal spille en aktiv rolle i at identificere konkrete initiativer – via dialog med medlemmerne og via samarbejde med andre brancheaktører.

Dette sker eksempelvis i samarbejde med DMJX i forbindelse med praktikantvejlederuddannelsen, sådan at både vejledere og praktikanter får bedre redskaber til at håndtere krænkende adfærd og seksuel chikane.

Gennemarbejdede løsninger

Udfordringerne er omfattende. Derfor er det vigtigt for os som brancheorganisation, at de initiativer, vi finder frem til, er gennemarbejdede. Det mener vi er nødvendigt, hvis de skal kunne skabe permanentet forandringer, som gør op med krænkende adfærd og seksuel chikane.

Vi vil løbende fortælle om konkrete initiativer.

Danske Medier

Louise Brincker
Administrerende direktør hos Danske Medier & Danske Medier Arbejdsgiver

lbr@danskemedier.dk
Mobil: 29 77 33 77
Dir. tlf: 33 97 40 00

 

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)