DMA_artikel
 

Q&A om håndtering af COVID-19 i forhold til ansatte

Danske Medier Arbejdsgiver (DMA) har torsdag den 19. marts 2020 udsendt  en orientering vedr. Q&A om håndtering af COVID-19 i forhold til ansatte.

Dansk Arbejdsgiverforening er i tæt dialog med Beskæftigelsesministeriet og DMA orienteres løbende om ændringer, hvilket kan få betydning for nedenstående rådgivning. Det anbefales derfor, at der rettes henvendelse til DMA i tilfælde af konkrete spørgsmål vedrørende medarbejdere og COVID-19.

Denne udgave er af 19. marts 2020 og tager højde for de hjælpepakker, som er vedtaget af Folketinget.

Hvis din medievirksomhed er medlem af DMA, men ikke har modtaget orienteringen, og du ønsker at få orienteringen tilsendt, bedes du kontakte Frederik Weis Holst på fwh@danskemedier.dk

Har din medievirksomhed spørgsmål vedrørende denne orientering bedes du rette henvendelse til nedenstående.

Danske Medier

Pia Rude Truelsen
Overenskomstchef, advokat (L)

prt@mediearbejdsgiverne.dk
Mobil: 21 37 10 52
Dir. nr.: 33 97 42 50

Foto: Thomas Tolstrup

Hans Henrik Christiansen
Advokat (L)

hhc@mediearbejdsgiverne.dk
Mobil: 40 55 23 40
Dir. nr.: 33 97 42 79

Pi Aaen
Overenskomstkonsulent

paa@mediearbejdsgiverne.dk
Mobil: 30 43 33 13
Dir. nr.: 33 97 42 43

Anette Villum Pedersen
Overenskomstkonsulent 

avp@mediearbejdsgiverne.dk
Mobil: 27 80 1720
Dir. tlf: 33 97 42 59

Mest læste

Læs også

Status på nødhjælp til virksomheder og gældende regler for arbejdsgivere: Gode første skridt, men flere instrumenter vil skulle i brug

Hos Danske Medier følger vi løbende udviklingen for vores medlemmer og er opmærksomme på, at mange allerede i en periode har været ramt af markante økonomiske tab som følge af faldende annonceindtægter. Danske Medier hæfter sig for nuværende ved, at der også fra regeringens side bliver udtrykt forståelse af, at flere instrumenter vil skulle i brug.

Vigtig ny vejledning fra Datatilsynet

Datatilsynet har udgivet en ny vejledning om behandling af personoplysninger om hjemmesidebesøgende, der indeholder væsentlige stramninger ift. gældende praksis.

Overenskomstforhandlingerne er skudt i gang

Størstedelen af overenskomsterne på det private arbejdsmarked skal fornys med virkning fra den 1. marts 2020. Det gælder naturligvis også for overenskomsterne i Danske Mediers Arbejdsgiverforening, der dækker det redaktionelle område, det grafiske område, funktionærområdet og distributionsområdet.

Pressemeddelelse vedr. citat

Danske Medier har sammen med DR, TV2 og TV2-Regionerne strammet sine vejledende retningslinjer for citat. Det sker for at skærpe branchens opmærksomhed på værdien af originaljournalistik i en tid, hvor digitale medier har muliggjort videreformidling af redaktionelt indhold.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)