Fine takter i EU’s nye regulering af det digitale marked

”Der er gjort tiltag for at sikre mere fri konkurrence på det digitale marked, og det er positivt, at der tilsigtes øget transparens på sociale medier, mere gennemsigtighed om annoncer og bedre beskyttelse af bl.a. mediers kundedata. Det skaber dog noget uklarhed, at visse meget centrale regler er udlagt som punkter Kommissionen kan specificere hen ad vejen,” udtaler Allan Sørensen, EU Policy Officer i Danske Medier.

mereRadio samler endnu flere danske radiostationer

Ved lanceringen i september tilbød mereRadio alle de danske nationale og lokale kommercielle stationer en fælles distributionsplatform. Nu bliver der også mulighed for at de mange mindre ikke-kommercielle kanaler bliver tilgængelige i tjenesten.

Gode digitale intentioner fra Kommissionen

EU-Kommissionen har fremlagt hovedlinjerne i deres nye digitale strategi. Udspillet er et vigtigt signal om den linje og de områder, som vi kan forvente, at Kommissionen vil fokusere på i de kommende år.

Mest læste

Mest læste