Phone_DMR_Artikel
 

Facebook og Google løber med væksten på det digitale annoncemarked

Den samlede online annonceomsætning steg med blot 3.3% svarende til 282 mio. kr. i 2020, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation, der offentliggøres på tirsdag.

Annonceomsætningen på de digitale medier steg også i 2020, men Corona-effekten er tydelig.

De nationale medier har oplevet en negativ udvikling i den digitale annonceomsætning fra 2019 til 2020, mens Facebook har tocifret vækstrate.

Ser man på udviklingen kvartal for kvartal illustreres det, at det digitale marked oplevede samme massive opbremsning som dagblade, ugeaviser og radio da Danmark lukkede ned

Rapporten er udarbejdet i et samarbejde mellem Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og kan bestilles ved at kontakte Thomas Gynild på tg@dmresearch.dk.

Rapporten kan fra tirsdag 20. april købes via Danske Mediers website.

Prisen er 1.995 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 2.995 kr. for ikke medlemmer.

Læs også

Vinderne af Anders Bording Priserne 2022

Niche- og fagmedierne er i dag blevet hyldet ved uddelingen af Anders Bording Priserne 2022. Nomineringerne har i år været præget af mange forskelligartede projekter og gode indstillinger.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev