Den samlede online annonceomsætning steg med blot 3.3% svarende til 282 mio. kr. i 2020, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation, der offentliggøres på tirsdag.
Annonceomsætningen på de digitale medier steg også i 2020, men Corona-effekten er tydelig.
De nationale medier har oplevet en negativ udvikling i den digitale annonceomsætning fra 2019 til 2020, mens Facebook har tocifret vækstrate.
Ser man på udviklingen kvartal for kvartal illustreres det, at det digitale marked oplevede samme massive opbremsning som dagblade, ugeaviser og radio da Danmark lukkede ned
Rapporten er udarbejdet i et samarbejde mellem Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og kan bestilles ved at kontakte Thomas Gynild på tg@dmresearch.dk.
Rapporten kan fra tirsdag 20. april købes via Danske Mediers website.
Prisen er 1.995 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 2.995 kr. for ikke medlemmer.