Phone_DMR_Artikel
 

Facebook og Google løber med væksten på det digitale annoncemarked

Den samlede online annonceomsætning steg med blot 3.3% svarende til 282 mio. kr. i 2020, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation, der offentliggøres på tirsdag.

Annonceomsætningen på de digitale medier steg også i 2020, men Corona-effekten er tydelig.

De nationale medier har oplevet en negativ udvikling i den digitale annonceomsætning fra 2019 til 2020, mens Facebook har tocifret vækstrate.

Ser man på udviklingen kvartal for kvartal illustreres det, at det digitale marked oplevede samme massive opbremsning som dagblade, ugeaviser og radio da Danmark lukkede ned

Rapporten er udarbejdet i et samarbejde mellem Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og kan bestilles ved at kontakte Thomas Gynild på tg@dmresearch.dk.

Rapporten kan fra tirsdag 20. april købes via Danske Mediers website.

Prisen er 1.995 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 2.995 kr. for ikke medlemmer.

Læs også

Facebook har præsenteret trylleformular, som skal skabe forvirring i mediebranchen

“Det er en skam, at Facebook også i Danmark har valgt bøllemetodernes brede sti. Man kan kun håbe det er en fejl. Fra Danske Mediers side havde vi virkelig troet, at man ville have ændret tilgang efter skandalen i Australien, hvor Facebook udelukkede nyhedsmedierne fra platformen,” udtaler formand for Danske Medier, Jesper Rosener.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev