P1000394-1-e1576768306668
 

Ja tak-ordning stemt ned i Folketinget

Folketinget 1. behandlede tirsdag aften SF’s beslutningsforslag om indførelsen af en ja tak-ordning, der betyder, at borgere aktivt skal tilmelde sig for at kunne modtage adresseløse reklamer i postkassen.

Danske Medier har gjort partierne opmærksomme på, at forslaget vil medføre kraftigt forhøjede distributionspriser for de lokale ugeaviser, og netop det problem fremhævede flere af ordførerne. Kun Enhedslisten støttede SF’s forslag, mens Radikale Venstre meddelte, at de agter at stemme gult. Samtlige partier i Blå Blok var imod forslaget.

Erhvervsminister Simon Kollerup meddelte, at regeringen ikke kan støtte forslaget, i det de fortsat afventer svar fra EU-kommissionen, der skal klarlægge, om en ja tak-ordning er forenelig med EU-retten.

Forslaget ligger nu hos Folketingets Erhvervsudvalg, hvor det blev behandlet i går. Det er endnu ikke fastlagt, hvornår forslaget 2. behandles i Folketinget (og kommer til afstemning).
Se behandlingen i Folketinget her
(4:42:00 inde i videoen).

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev