DMR_lancering,århus
 

Medlemsseminar: Rapport om danskernes villighed til betaling for nyheder

Danske Medier Research og Danske Medier byder medlemmer velkommen til seminar om danskernes villighed til betaling for nyheder, fredag 7. februar kl. 9.00 hos Jyllands-Posten i Viby, Århus

Reuters Digital News Report indikerer, at Danskernes betalingsvillighed til nyheder skulle være lavere end i de øvrige nordiske lande. Derfor har Danske Medier Research sammen med Kantar Gallup gennemført en analyse af danskernes betalingsvillighed, der afdækker området nærmere.

Rapporten offentliggøres ikke, men stilles til rådighed for medlemmerne.

Program

09.00-09.30
Morgenkaffe

09.30
Velkomst
v. Direktør Marianne Bugge Zederkof

09.30-10.15
Danskernes villighed til betaling for nyheder
v. Berit Puggaard direktør Kantar Gallup

10.15-10.45
Udviklingen af abonnementsprodukter i spændingsfeltet mellem B2C og B2B
v. Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør for Teknologiens Mediehus

10.45
Afrunding

Programmet er med forbehold for ændringer. Senest opdateret 10. januar 2020.

Mest læste

Læs også

Interessen er overvældende, men på to afgørende områder halter podcastere stadig efter andre mediefolk

Et stigende antal danskere får deres nyheder, underholdning, sport og kultur via podcasts. Fra 2017 til 2020 er der sket en fordobling af podcastlytningen, hvilket har skabt en et fantastisk miljø af producenter, freelancere og uafhængige podcastere. Når det kommer til muligheder for at opnå juridisk vejledning og offentlig støtte, halter podcastere dog stadig bagud i forhold til andre mediefolk.

Politisk makværk i kviklånsloven

Der er indkaldt til nye forhandlinger om udbedring at uhensigtsmæssigheder i den såkaldte ”kviklånslov”. Brancheforeningerne for de private medier, annoncører, reklame og mediebureauer at komme med en klar opfordring til, at problemstillingerne løses for alle områder, og at man ikke kun finder en undtagelse for DBU’s spillertrøjer.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)