mereRadio_Google_Home
 

mereRadio til Google Home

Nu er det muligt at prøve betaversionen af mereRadio på Googles smart speaker. Sig «tal med mereRadio» efterfulgt af den danske radiostation, der ønskes afspillet.

Smart speakers bliver mere og mere almindeligt i danske hjem, som i mange situationer kan være et godt alternativ til den traditionelle radio i køkkenet eller på badeværelset. Nu gør mereRadio det enklere at lytte til de velkendte danske radiokanaler.

Siges der «tal med mereRadio» til Google-højttaleren, får man adgang til mere end 90 danske radiostationer på ét sted. Spørg om, hvad der spilles, for at få at vide, hvilken station, sang eller program, der spilles netop nu. Ønsker man at lytte til noget nyt, kan man bede om en anbefaling.

Google Assistant er den første tjeneste med stemmestyring, som er tilgængelig på dansk. Foruden Googles egne højttalere er det i stigende grad også muligt at finde funktionen med stemmeassistenten i andre nye produkter.

mereRadio er tilgængelig som app i App Store og Google Play, som en tjeneste til Sonos og Bose, samt på hjemmesiden mereradio.dk. mereRadio drives af Radioplayer Danmark, som ejes af Danske Medier, Bauer Media, Radio4 og DR.

om mereRadio
mereRadio samler alle danske radiostreams og masser af podcasts i én app. mereRadio virker også med Sonos, Bose, Chromecast, Apple CarPlay og Android Auto. Find mere information på mereradio.dk, om hvordan man anvender mereRadio på de enkelte enheder.

mereRadio har distributionsaftale med alle danske radiostationer og kan derfor tilbyde en bedre brugeroplevelse, hvor radioindholdet er i fokus. Nogle af radiostationerne tilbyder også deres programmer on demand (podcast) gennem mereRadio. Vores app har desuden vækkeurfunktion og bilmode.

Om Radioplayer Worldwide
Radioplayer Worldwide er et partnerskab mellem Storbritannien og de resterende medlemslande, som I dag tæller Tyskland, Irland, Østrig, Norge, Belgien, Canada, Schweiz og Peru – og nu også Danmark.

Grundelementet i Radioplayer Worldwide er, at alle lande deler samme teknologisk platform, men at platformen alligevel er unik for hvert land. Det betyder blandt andet, at hvert medlemsland bevarer kontrol over indhold.

Initiativet til Radioplayer blev oprindeligt taget af britiske BBC tilbage i 2011, og lige siden dengang har ambitionen været at gøre radiolytning via internettet nemmere og samtidig sikre bedst mulige vilkår for radiolytning på alle relevante digitale platforme. Mere information kan findes på www.radioplayerworldwide.org

Mest læste

Læs også

Dagbladenes Annoncestatistik for 2019

Dagbladenes Annoncestatistik for 2019 viser en opbremsning i faldet af annoncer i de danske dagblade. Både de lokale/regionale og de landsdækkende dagblade er faldet betydeligt mindre end i perioden 2017/2018. Den samlede printomsætning landende på 679 mio. kr. i 2019, hvilket er 5 procentpoint mindre end faldet fra 2017 til 2018.

Mediestøtte: Medienævnet har udgivet sin årsrapport for 2019

Medienævnet offentliggjorde i marts sin rapport for aktiviteterne i 2019. Af rapporten fremgår det hvilke medier og projekter, der har modtaget støtte. Fire nye medier har fået deres ansøgninger godkendt, så i alt 68 medier kommer til at modtage redaktionel produktionsstøtte i 2020. I alt er der fordelt 387 mio. kr. til henholdsvis redaktionel produktionsstøtte (370 mio. kr.) og innovationspuljen (17 mio. kr.)

mereRadio samler endnu flere danske radiostationer

Ved lanceringen i september tilbød mereRadio alle de danske nationale og lokale kommercielle stationer en fælles distributionsplatform. Nu bliver der også mulighed for at de mange mindre ikke-kommercielle kanaler bliver tilgængelige i tjenesten.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)