Phone_artikel
 

Radio- og tv-nævnet offentliggør Public service-redegørelserne for 2020

De danske public-service-medier skal hvert år redegøre for, hvordan de lever op til deres respektive public service-kontrakter.

Af redegørelserne for 2020 fremgår det, at flere public service-medier har investeret i udviklingen af podcast. Af DR’s redegørelse fremgår det blandt andet, at DR har intensiveret sin indsats på podcastområdet med relancering af DR’s radio-app, hvor der er forstærket fokus på podcast til unge. Ligeledes fremgår det af Radio Louds redegørelse, at den nye kanal har valgt at satse på podcastformatet.

Mere åbenhed om Radio og tv-nævnets arbejde

Radio og tv-nævnet har besluttet, at der i forlængelse af public service-redegørelserne for 2020 skal gennemføres en høring af redegørelserne.

Danske Medier hilser denne udmelding velkommen og finder det positivt, at Radio og tv-nævnet vil arbejde for mere åbenhed og transparens om deres arbejde og de statsfinansierede medier.

Adm. direktør i Danske Medier, Louise Brincker udtaler:

”Det er positivt, at Radio og tv-nævnet vil arbejde for større gennemsigtighed om deres arbejde og hos Public Service-medierne. Det er derfor også et godt skridt, at der bliver gennemført en høring, så der er mulighed for at komme med input til public service-mediernes redegørelser”, siger Louise Brincker.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev