DMR_lancering
 

Medlemsseminar: Rapport om danskernes villighed til betaling for nyheder

Danske Medier Research og Danske Medier byder medlemmer velkommen til seminar om danskernes villighed til betaling for nyheder, mandag 9. december kl. 08.30 hos Kromann Reumert.

Reuters Digital News Report indikerer, at Danskernes betalingsvillighed til nyheder skulle være lavere end i de øvrige nordiske lande. Derfor har Danske Medier Research sammen med Kantar Gallup gennemført en analyse af danskernes betalingsvillighed, der afdækker området nærmere.

Rapporten offentliggøres ikke, men stilles til rådighed for medlemmerne.

Program

08.30-09.00
Morgenkaffe

09.00
Velkomst
v. Adm. direktør Louise Brincker

09.00-09.45
Danskernes villighed til betaling for nyheder
v. Berit Puggaard direktør Kantar Gallup

09.45-10.20
Sådan bruger Svenska Dagbladet data til at øge omsætningen på digitale nyheder
v. Petter Lorentzen, digital analyse- og salgsdirektør, Svenska Dagbladet

10.20-10.45
Udviklingen af abonnementsprodukter i spændingsfeltet mellem B2C og B2B
v. Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør for Teknologiens Mediehus

10.45
Afrunding

Programmet er med forbehold for ændringer. Senest opdateret 23. november 2019.

Kromann Reumert

Sundkrogsgade 5
2100 København Ø

Læs også

Hvad er egentlig problemet med techgiganter?

Spredning af ulovligt indhold. Massiv dataindsamling på tværs af platforme og monopolisering af markedet. Alt sammen problemer relateret til techgiganterne, som der efterhånden længe har været opmærksomhed på.
Det nye er, at der nu er bred politisk vilje – både nationalt og i EU-regi – til at tage tyren ved hornene. I denne udgave af Danske Mediers Digitale Brief ser vi derfor nærmere på problemerne såvel som deres mulige løsninger.

Danske Medier: Techgiganter skal holdes fair og åbne

Regeringen og støttepartierne lægger med deres hvidbog op til, at techgiganterne skal ses efter i sømmene og at der politisk arbejdes på regulering, som i højere grad sikrer, at techgiganter som Google og Facebook ikke misbruger deres store mængder informationer om os alle hverken økonomisk eller politisk.
Danske Medier bakker op om regeringens målsætninger på området

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev