3
 

Funktionæroverenskomsten mellem Danske Mediers Arbejdsgiverforening og HK/Privat 2017 til 2020 er nu klar


Orientering 2, Danske Medier Arbejdsgiver

Som bekendt kunne der ikke opnås enighed med HK/Privat om fornyelse af funktionæroverenskomsten ved overenskomstforhandlingerne i foråret i 2017.

Overenskomsten indgik derfor i Forligsmandens mæglingsforslag af 27. marts 2017, men uoverensstemmelserne fortsatte, da det på flere punkter var umuligt at nå til enighed om at omsætte indholdet af mæglingsforslaget til overenskomsten.                      

I dette forløb blev DMA og HK/Privat bistået af hhv. DA og LO.

Først ultimo august 2018 blev der opnået enighed om løsning af de sidste tre uoverensstemmelser, efter der var anlagt sager i hhv. Overenskomstnævnet af 1939 og Faglig voldgift.

Der foreligger nu en endelig renskrevet version af overenskomsten for 2017 til 2020.

HK/Privat og DMA er enige om, at overenskomsten ikke trykkes, da overenskomstperioden udløber om ½ år med udgangen af februar 2020, men at den foreliggende opsætning i PDF anvendes i begge organisationer.

Overenskomsten kan hentes her (åbner som PDF). Øvrige overenskomster findes her.

Overenskomsten kan printes i form af et hæfte i A5. Brug følgende fremgangsmåde:

  1. Åbne PDF’en
  2. Klik på print (ctrl + p)
  3. Klik på Hæfte
  4. Klik på Udskriv

Spørgsmål om ovenstående kan rettes til
advokat Hans Henrik Christiansen eller administrativ koordinator Julie Overby
hhc@dmaf.dk / +45 33 97 42 79 eller joc@dmaf.dk / +45 33 97 42 44

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev