Louise Brincker Administrerende direktør hos Danske Medier & Danske Medier Arbejdsgiver
 

Danske Medier sænker medlemskontingent for at støtte økonomisk presset mediebranche

Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver sænker medlemskontingentet med henholdsvis 50 og 26 procent i 2020. Det blev vedtaget på dagens respektive generalforsamlinger for at støtte medierne, der er økonomisk pressede af coronakrisen.

Adm. direktør i Danske Medier Louise Brincker udtaler:

”På trods af den kommende hjælpepakke til medierne kommer krisen til at kunne mærkes i hele 2020. Selvom kontingentnedsættelserne kun er et lille tiltag, vil det forhåbentlig kunne mærkes rundt om på redaktionerne. Deres arbejde er kun blevet vigtigere i lyset af coronakrisen, hvor danskerne har tilkendegivet, at de har stor tillid til dansk journalistik.”

Danske Medier

Louise Brincker
Administrerende direktør hos Danske Medier & Danske Medier Arbejdsgiver

lbr@danskemedier.dk
Mobil: 29 77 33 77
Dir. tlf: 33 97 40 00

 

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)