Mediernes efteruddannelse
 

Nyt i kursuskataloget: Certificeret projektledelse, data og forretningsudvikling

Mediernes Efteruddannelse åbner, mandag den 21. oktober, op for en række nye kurser i forårets kursusprogram. Som et svar på bl.a. rapporterne ‘Fagenes fremtid’, der udkom i foråret 2019, præsenteres nu fire forskellige ryper kurser inden for projektledelse. Heraf er de tre – SCRUM, PRINCE2 og Projektledelse i mediebranchen – certificerede, så kursisten ender med en solid kompetence på sit cv.

Blandt de øvrige nyheder er bl.a. en række kurser i udvikling og forretning, samt datajournalistik og anvendelse af data. Desuden åbnes der denne gang op for et ledelseskursus for kommunikatører.

Kurserne kan ses på Mediernes Efteruddannelses hjemmeside fra den 21. oktober, og tilmeldingen åbner den 4. november kl. 09:00.

Om kurserne i projektledelse

SCRUM: Agil projektledelse (med certificering)

PRINCE2: Systematisk projektledelse (med certificering)

Projektledelse i mediebranchen: Akademikursus på DMJX (med certificering)

Effektiv projektledelse: Skab ansvarsfølelse og samarbejde i projektgruppen (generelle projektledelseskompetencer)

Kontakt for mere information: Michael Aage Jensen, daglig leder af Pressens Uddannelsesfond

Email: maj@pu.dk
Mobil: 23 45 02 52

Mediernes Efteruddannelse/Pressens Uddannelsesfond
Pressens Hus
Skindergade 7
1159 København K

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev