Mediernes efteruddannelse
 

Nyt i kursuskataloget: Certificeret projektledelse, data og forretningsudvikling

Mediernes Efteruddannelse åbner, mandag den 21. oktober, op for en række nye kurser i forårets kursusprogram. Som et svar på bl.a. rapporterne ‘Fagenes fremtid’, der udkom i foråret 2019, præsenteres nu fire forskellige ryper kurser inden for projektledelse. Heraf er de tre – SCRUM, PRINCE2 og Projektledelse i mediebranchen – certificerede, så kursisten ender med en solid kompetence på sit cv.

Blandt de øvrige nyheder er bl.a. en række kurser i udvikling og forretning, samt datajournalistik og anvendelse af data. Desuden åbnes der denne gang op for et ledelseskursus for kommunikatører.

Kurserne kan ses på Mediernes Efteruddannelses hjemmeside fra den 21. oktober, og tilmeldingen åbner den 4. november kl. 09:00.

Om kurserne i projektledelse

SCRUM: Agil projektledelse (med certificering)

PRINCE2: Systematisk projektledelse (med certificering)

Projektledelse i mediebranchen: Akademikursus på DMJX (med certificering)

Effektiv projektledelse: Skab ansvarsfølelse og samarbejde i projektgruppen (generelle projektledelseskompetencer)

Kontakt for mere information: Michael Aage Jensen, daglig leder af Pressens Uddannelsesfond

Email: maj@pu.dk
Mobil: 23 45 02 52

Mediernes Efteruddannelse/Pressens Uddannelsesfond
Pressens Hus
Skindergade 7
1159 København K

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Sådan klarer specialmedierne sig ”efter” coronakrisen

Selvom vi med 3. kvartal samlet set ser en markant fremgang i annonceomsætningen, er der store forskelle mellem brancherne. ’Detailhandel, auto og hotel’ er meget naturligt fortsat coronapåvirket og ligger 6 procent under 2020, som ellers også var massivt coronaramt.

Danske Medier: DR’s licensoverskud bør bruges til at sikre lokale og regionale medier

På dagen, hvor en bred kreds af aktører fra den danske mediebranche er samlet til stormøde i Kulturministeriet forud for de længe ventede medieforhandlinger, kommer Danske Medier med en opfordring til politikerne om at finde finansieringen til tiltag, som kan sikre eksistensen af lokale og regionale medier i hele landet. Foreningen mener, at finansieringen alternativt kan findes i de 221,5 mio. kroner, som ligger i overskydende licensmidler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev