Designpriser 2022 NY frist 20april
 

Åbent for indstillinger til Danske Mediers Designpriser

Der kan nu indsendes bidrag til Danske Mediers Designpriser, der uddeles 2. juni. Den nye konkurrence har til formål at hylde journalistik og formidling på tværs af platforme.

Prisoverrækkelsen finder sted ved et arrangement 2. juni på Restaurant SULT kl. 14.30-17.30. Her uddeles der i alt 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling. 

Konkurrencen er åben for alle danske medier. 

”Medier skal i højere og højere grad anvende værktøjer som grafisk design, brugervenlighed og formater til at give målgruppen en god oplevelse, og med de nye priser vil vi danne en platform for inspiration til udmærkelse inden for formidling af den journalistiske historie,” siger Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup.

Danske Mediers Designpriser er en sammenlægning af Danske Mediers digitale priser og Årets Avisside. Der kan indsendes fysiske publikationer, dagblade, ugeaviser og fagmedier samt links til digitalt indhold frem til fristen 20. april.

Årets jury

  • Aslak Gottlieb, medieundervisning.dk
  • Cathrine Ertmann, freelance fotograf
  • Jan Birkemose, medietrends.dk
  • Kamilla Harritsø, Harritsø
  • Kasper Saugmann, Den Uafhængige
  • Kasper Steenbach, Frihedsbrevet 
  • Katrine Blauenfeldt, Oxy Magazine
  • Marcus Møller Bitsch, fotograf, animator og illustrator
  • Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi (forperson)
  • Mikkel Bøgild Jacobsen, Zetland
  • Rikke Bekker, Fyns Amts Avis

Kontakt

Caroline van Halsema, 
Kommunikation 
cvh@danskemedier.dk,
+45 92 82 27 67

Marianne Bugge Zederkof,
Direktør  
mbz@danskemedier.dk
+ 45 20 76 50 99

Læs også

Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele

Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021. Udviklingen står i kontrast til et coronaramt 2020, hvor stigningen i annonceomsætning fra 2019 til 2020 var meget beskeden. Samtidig udgør techgiganters markedsandele over halvdelen af den digitale omsætning. Det advarer Danske Medier mod og opfordrer Folketinget til at følge i EU’s spor og stramme grebet om big tech.

Høringssvar vedrørende udkast til forslag til lov om delvis undtagelse af den uafhængige task force vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Danske Medier har med tak modtaget Justitsministeriets høringsbrev af 15. marts 2022 med opfordring til at fremkomme med bemærkninger til lovforslaget om delvis undtagelse af den uafhængige task force om reder-, ejer- og forsikringsforholdene vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev