Netværksmøde (2)
 

Netværksmøde: Seminar om nyhedsbreve

Ny dato følger

Nyhedsbreve bliver en stadigt vigtigere kanal, når medier skal nå deres brugere. Det gælder ikke mindst for fag- og nichemedierne. Men der ligger samtidig en svær balance mellem ønsket om det individualiserede indhold og den effektive redaktionsproces, når tiden er knap. For med dagens mange multimediearbejdsgange kan endnu flere nye kommunikationsprodukter og -kanaler potentielt overbelaste ressourcerne.

På dette netværksmøde, målrettet fag- og specialmedier, ser vi på nogle af de dilemmaer og cases, der præger mediernes nyhedsbreve disse år. Vi afrunder med simple greb og tekniske muligheder for at automatisere arbejdet. 

Case: Djøfbladets segmentering
v/Dennis Christensen, Chefredaktør DJØF

Djøf organiserer både offentligt ansatte, privatansatte, ledere og studerende – derfor kræver det omhu og omtanke at ramme det enkelte medlem med relevant indhold fra Djøfbladet. Dennis Christiansen, chefredaktør ved Djøfbladet, fortæller om overvejelser, udfordringer og eksempler på segmentering af Djøfbladets nyhedsbreve.

Strategi: Skarpt skårne nyhedsbrev; rolle, form og funktion
v/Bo Mikael, MediaWise.dk

Gennemgang af redaktionelle og forretningsmæssige overvejelser til at få det optimale ud af skarpt skårne nyhedsbreve.

  • Sådan får du dine læsere til at læse dit nyhedsbrev – og skaffer trafik til dit site
  • Sådan kan du bruge nyhedsbrevet til at fastholde, udbygge og især reaktivere dialogen og relationerne med dine læsere/abonnenter/medlemmer
  • Højere frekvens giver færre åbninger pr. nyhedsbreve – men kan alligevel forbedre forretning på længere sigt!
  • Sidst men ikke mindst: Er det forbudt at lave automatiske nyhedsbreve?

Teknik: Automatisering af arbejdet med nyhedsbreve
v/Jens Griebel, Mailchimpekspert.dk.

Hør om muligheden for at hente indhold fra hjemmeside direkte ind som indholdsblokke til dit nyhedsbrev. Optimer dit workflow og undgå at bruge tid på at tilpasse billeder, tekst og links.

Personlige 1:1 email med indhold ud fra modtagers valgte interesser. Vi ser på to muligheder: Den håndholdte i Mailchimp med dynamisk indhold eller fuldautomatisk med Mandrill/Transaktionelle emails.

Medarbejder_Nikolaj Lægaard Simonsen farve

Kontakt

Nikolaj Lægaard Simonsen
Politisk konsulent

nls@danskemedier.dk
Mobil: 40 42 42 63

Læs også

Vinderne af Anders Bording Priserne 2022

Niche- og fagmedierne er i dag blevet hyldet ved uddelingen af Anders Bording Priserne 2022. Nomineringerne har i år været præget af mange forskelligartede projekter og gode indstillinger.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev