Netværksmøde 14. december kl. 15.00-16.30
Nørre Voldgade 106, 6. sal, 1358 København K
Nyhedsbreve bliver en stadigt vigtigere kanal, når medier skal nå deres brugere. Det gælder ikke mindst for fag- og nichemedierne. Men der ligger samtidig en svær balance mellem ønsket om det individualiserede indhold og den effektive redaktionsproces, når tiden er knap. For med dagens mange multimediearbejdsgange kan endnu flere nye kommunikationsprodukter og -kanaler potentielt overbelaste ressourcerne.
Vi ser på dette netværksmøde, der er gratis for medlemmer af Danske Medier, på tendenser og nye strategier for den effektive brug af nyhedsbreve, og ser på simple greb og tekniske muligheder for at automatisere arbejdet.
Program: Netværksmøde om nyhedsbreve
Teknik: Automatisering af arbejdet med nyhedsbreve
v/Jens Griebel, Mailchimpekspert.dk
Hør om muligheden for at hente indhold fra hjemmeside direkte ind som indholdsblokke til dit nyhedsbrev. Optimer dit workflow og undgå at bruge tid på at tilpasse billeder, tekst og links. Personlige 1:1 email med indhold ud fra modtagers valgte interesser. Vi ser på to muligheder: Den håndholdte i Mailchimp med dynamisk indhold eller fuldautomatisk med Mandrill/Transaktionelle emails.
Case: Djøfbladets segmentering
v/Dennis Christiansen, chefredaktør DJØF
Djøf organiserer både offentligt ansatte, privatansatte, ledere og studerende – derfor kræver det omhu og omtanke at ramme det enkelte medlem med relevant indhold fra Djøfbladet. Dennis Christiansen, chefredaktør ved Djøfbladet, fortæller om overvejelser, udfordringer og eksempler på segmentering af Djøfbladets nyhedsbreve.
Analyse: Tendenser og ny strategi for nyhedsbreve
v/Jan Birkemose, Medietrends.dk
Hør mere om tendenserne indenfor nyhedsbreve, og hvordan du opnår mest udbytte af dit nyhedsbrev. Med afsæt i sin egen undervisning om brug af nyhedsbreve vil Jan Birkemose, direktør på Medietrends, fortælle om de tanker, ideer og eksperimenter i mediebranchen, der præger udviklingen, og give gode råd til hvordan dit nyhedsbrev kan give det størst mulige udbytte for dig og din læserskare.
Der er lukket for tilmelding til netværksmødet.
Medlemmer kan skrive sig op til Danske Mediers nyhedsbrev til medlemmer via mail@danskemedier.dk og blive opdateret på kommende netværksmøder og arrangementer.