Medieforbrug

Danske Medier Research står – i samarbejde med medlemmer af Danske Medier og øvrige interessenter – for (at drive og udvikle) de officielle opgørelser af medieforbruget for en række mediegrupper i Danmark. Måling af læsning, lytning og brug af digitale medier udføres i branchesamarbejde og sikrer både en meget detaljeret beskrivelse af udviklingen i brugen af de enkelte medier og forbruget i Danmark som helhed, og giver medier og annoncører en fælles platform for beskrivelse af medieforbruget i forskellige målgrupper.

Medieforbruget i Danmark opgøres via en række forskellige analyser og ad hoc undersøgelser, der dækker over danskernes forbrug af både analoge og digitale medier. Herunder kan du læse om de forskellige typer målinger, finde de nyeste tal og tilmelde dit medie. 

 
Foto: Thomas Tolstrup

Marianne Bugge Zederkof
Direktør, cand.merc.

mbz@danskemedier.dk
Mobil: 20 76 50 99
Dir. nr.: 33 97 42 31