Danske Mediers Digitale Priser

Danske Mediers digitale priser er en priskonkurrence for alle mediers digitale udgivelser. Den udskrives hvert år i december med indsendelsesfrist ultimo februar og prisoverrækkelse i maj.

Hvilke kategorier består Danske Mediers Digitale priser af?

  • Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
  • Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
  • Årets digitale niche- eller fagmedie:  Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler på historier.
  • Årets digitale historie: Belønner kreativ eller effektiv brug af digitale muligheder til at underbygge formidling af en historie.
  • Årets digitale idé: Belønner kreativitet, originalitet og potentiel udbredelse eller betydning for digitale medier.

Jureyen består af: Jan Birkemose (formand), Kamilla Harritsø, Simon Stilling, Filip Wallberg og Christian Stavik.

Ved indsendelse af bidrag eller indstillinger til en hæderspris sker der registrering og behandling af generelle virksomhedsoplysninger. Du kan læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger her.