Danske Mediers Digitale Priser

Danske Mediers digitale priser er en priskonkurrence for alle mediers digitale udgivelser. Den udskrives hvert år i december/januar med indsendelsesfrist medio februar og prisoverrækkelse i foråret.

Hvilke kategorier består Danske Mediers Digitale priser af?

  • Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
  • Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
  • Årets digitale niche- eller fagmedie:  Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler på historier.
  • Årets digitale historie: Belønner kreativ eller effektiv brug af digitale muligheder til at underbygge formidling af en historie.
  • Årets digitale idé: Belønner kreativitet, originalitet og potentiel udbredelse eller betydning for digitale medier.

Jureyen består af: Jan Birkemose (formand), Kamilla Harritsø, Simon Stilling & Filip Wallberg.

Ved indsendelse af bidrag eller indstillinger til en hæderspris sker der registrering og behandling af generelle virksomhedsoplysninger. Du kan læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger her.