Fonde og hæderspriser

Prix Radio

Hvad er det?

Prix Radio er danmarks officielle radiopriser, der uddeles af den danske radiobranche i forbindelse med afholdelsen af den årlige Radiodays konference.

Hvad konkurrerer man om?

  • Årets dokumentar el. feature
  • Årets øjeblik
  • Årets Morgenflade
  • Årets musikprogram
  • Årets Satire
  • Årets Interview
  • Årets podcast/On-demand
  • Årets brug af Sociale medier
  • Årets nyheds- / Aktualitets-program
  • Årets vært
  • Årets event
  • Årets lytterinddragelse
  • Årets radioprogram
  • Årets Kommercielle radioprogram
  • Årets nyskabelse

Du kan læse mere om de forskellige kategorier på eventsitet.

Hvordan deltager man?

Alle kan indsende nomineringer inden for de enkelte kategorier. De nominerede/det nominerede skal blot have været on air eller have fundet sted siden sidste afholdelse af Radiodays. Det er udelukkende aktiviteter inden for perioden, der skal lægges til grund for en nominering og ikke, hvad nominerede har lavet tidligere.

Nomineringerne sker via upload på Prixradio websitet.

Juryerne vurderer herefter det indsendte materiale efter de fastlagte kriterier og udpeger tre nomineringer. Ud af disse tre nomineringer peges også på en vinder. Såfremt juryerne ikke finder en løsning, træder hovedjuryen ind og tager sammen med juryerne beslutning om, hvem vinderen er.

Hvad koster det?

Nationale stationer betaler 500 kr. pr. indstilling

Lokale stationer betaler 150 kr. pr. indstilling

Freelancere, uafhængige producenter og selvstændige betaler 150 kr. pr. indstilling

Hvornår uddeles priserne?

Priserne uddeles hvert år til den årlige afholdelse af Radiodays.

Læs mere om Radiodays og prisuddelingen på eventsitet.

Marianne Bugge Zederkof

Direktør, cand.merc.
mbz@danskemedier.dk
Mobil: 20 76 50 99
Dir. tlf: 33 97 42 31
Radio. Mediemålinger. Medlemsservice.

« Tilbage til Fonde og hæderspriser