Online Markedsstatistik

Online Markedsstatistik

Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik.

Rapporten er udarbejdet på baggrund af dataindsamling fra Deloitte.
Markedsstatistikken bygger på indberetning fra Danske Mediers medlemmer samt markedsestimater.

2016 resultaterne vister blandt andet:
– Digital annoncering nærmer sig 7 mia. med en samlet fremgang på 9 procent
– Display og Søgeord har oplevet en tocifret stigning, mens Markedspladser og Permission Marketing har haft en mere moderat vækst
– Rapporten viser yderligere, at automatiseret salg af bannerannoncer fortsat er i massiv vækst og er blevet 13 gange større på fem år.
– Mobil omsætningen, der alene omfatter annoncering specifikt indkøbt til mobil, er vokset med mere end 50 pct. fra 2015 til 2016.

Se pressemeddelelsen for rapporten.

Pris
Prisen er kr. 595,- ekskl. moms for medlemmer af Danske Medier, og kr. 1.495,- ekskl. moms. for ikke medlemmer.
Kontakt Henrik Thøgersen.

Sidste års rapport kan hentes gratis her

Thomas Gynild

Analysechef, cand.mag.
tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29
Mediemålinger. Markedsstatistik. Trends og adfærd. Metode og teknik.