Den digitale annoncering holder fortsat en pæn vækstrate, samlet set steg den digitale annoncering med lidt over 680 mio. kr. 2015 svarende til en fremgang på 12,5 pct.. Det viser den seneste årlige Online Markedsstatistik fra Danske Medier.
Det går fortsat frem for annonceomsætningen på de digitale medier, hvor langt de fleste annoncekategorier oplever stigende omsætning i 2015. Kategorierne display, search, markedspladser og mobil oplever således alle stabil fremgang i forhold til 2014.
Rapporten viser yderligere, at automatiseret salg af bannerannoncer fortsat holder stærk vækst, og at nær ved 1 mia. kr. ud af den samlede digitale omsætning nu realiseres som automatiseret salg.
– Blandt andet i kraft af automatiseret salg ses også igen i år store stigninger for mobil og web-tv annoncering, som stiger med henholdsvis 44 pct.og 77 pct.i forhold til 2014.
Den pæne fremgang på job- og bolig-markederne afspejler sig også i omsætningen for disse kategorier. Markedspladser oplever samlet set en fremgang på 6 pct. til 1,1 mia. kr. hvor ”Job” har en fremgang på 12 pct. og ”Bolig” en vækst på 17 pct.
http://danskemedier.dk/wp-content/uploads/2016/04/Danske-Medier-Online-Markedsstatistik-2015-Rapport_v1.pdf