Aller Media A/S opnåede i regnskabsåret 2015-16 det bedste resultat i tre år og fik et overskud før ska tpå 29 mio. kr., hvilket er en forbedring på 47 mio. kr. sammenlignet med året før, fremgår det af en pressemeddelelse.
Nettoomsætningen faldt fra 1.545 mio. kr. i 2014-15 til 1.518 mio. kr.
Aller Medias økonomi var i de foregående år præget af store omkostninger bl.a. til advokatbistand i forbindelse med sagen omkring SE og HØRs brug af kreditkortoplysninger om kendte. I regnskabsåret 2015-16 har selskabet bl.a. haft en udgift på 10 mio. kr. til at betale den bøde, virksomheden blev idømt i sagen.
Adm. direktør Pål Thore Krosby siger, at ”det er tilfredsstillende, at Aller Media efter to udfordrende år igen leverer et resultat, der afspejler kvaliteten af vores produkter og den forretningsmæssige udvikling, selskabet har gennemgået, siden vi lancerede Safari-strategien tilbage i 2012-13.”
Han siger, at det først er i det seneste regnskabsår, at koncernen på tværs af hele selskabet også ser effekten af strategien slå igennem på bundlinjen.
Aller Medias hovedaktiviteter består udover medievirksomheden af marketing services gennem bureauerne Aller Client Publishing, Datagraf Communications og DG Media samt salg af rejser gennem bl.a. Nyhavn Rejser og Kultur Rejser.
Pål Thore Krosby oplyser, at det særligt er udgiver- og rejseforretningen, der har leveret resultater, der har været bedre end forventet.
Aller Holding, der er moderselskab for Aller Media i Danmark, og de svenske og norske aktiviteter har også offentliggjort sit årsregnskab.
Resultatet før skat, der udgør et overskud på 140 mio.kr., er steget med 261 mio.kr. i forhold til 2014/15, hovedsageligt som følge af øget driftsindtjening, fald i nedskrivninger samt øgede finansielle nettoindtægter.
Læs årsrapporten for Aller Holding.