Digitale medier

Danske Medier og digitale medier

Danske Medier varetager interesserne for digitale medier på en lang række områder. Foreningen bidrager med politisk interessevaretagelse i både Danmark og EU, såvel som juridisk bistand, målinger og events.

Herunder kan du finde det mest relevante materiale for digitale medier

Nyhedsbreve

Danske Medier udgiver et digitalt nyhedsbrev hver anden uge, der følger den seneste udvikling i såvel policy som markedstrends på det digitale område. Derudover udgiver Danske Medier også et ugentligt nyhedsbrev for hele mediebranchen.

Vejledninger og værktøjer

Danske Medier udgiver en række vejledninger og værktøjer der kan hjælpe digitale medier i forbindelse med nye regler, lovgivning eller standarder.

Målinger

Danske Medier laver en række målinger for digitale medier, både i form af webtrafik, reklameforbrug og online markedsstatistik.

Politisk interessevaretagelse

Danske Medier varetager digitale mediers politiske interesser i en række sager.

Danske Medier varetager mediers politiske interesser på det digitale områder inden for fx databeskyttelsesforordning (GDPR), e-databeskyttelsesforordning (ePrivacy), Copyright, rettighedsbeskyttelse, ad misplacement, beskatning af multinationale teknologivirksomheder, regulering af digitale platforme, fake news bekæmpelse, ad fraud, adblocking, måling, ICC code, domæne-regulering, monopol-regulering og meget mere.

Har du spørgsmål til Danske Mediers politiske interessevaretagelse for digitale medier, så kontakt Allan Sørensen.

Digitale medier i foreningen

I Danske Medier er der en Online- og Advertising-arbejdsgruppe der beskæftiger sig med webmediernes vilkår. Derudover driver Danske Medier også interessenetværket IAB Danmark med det formål at udvikle markedet for digital annoncering.

Kontakt digital chef, Allan Sørensen, ved ønske om referat fra møder eller kontakt til arbejdsgruppe eller netværk.

Allan Sørensen

Digital chef, cand.polit.
as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81
Interessevaretagelse i EU og Danmark. Persondata- og e-Databeskyttelseslov. IAB Danmark.

Historien

Digitale medier blev inden Danske Mediers dannelse i 2012 repræsenteret af Digitale Publicister og Foreningen af Danske Interaktive Medier. I dag varetager foreningen digitale mediers interesser gennem både udvalg og interessenetværk, såvel som gennem Danske Mediers løbende politiske interessevaretagelse.

Nyheder