Danske Medier og webmedierne

Danske Medier varetager interesserne for webmedierne på en lang række områder. Foreningen bidrager med politisk interessevaretagelse i både Danmark og EU, såvel som juridisk bistand, målinger og events.

Herunder kan du finde det mest relevante materiale for webmedierne.

Politisk interessevaretagelse

Danske Medier varetager webmediernes politiske interesser i en række sager.

LINK TIL RELEVANT TEMASITE

Vejledninger og værktøjer

Danske Medier udgiver en række vejledninger og værktøjer der kan hjælpe webmedierne i forbindelse med nye regler, lovgivning eller standarder.

IKONER/KNAPPER:

FAQ (med link til vejledningsdelen af den)

Målinger

IKONER/KNAPPER:

Webtrafik

Reklameforbrug

Online Markedsstatistik

Webmedierne i foreningen

I Danske Medier er der en Online- og Advertising-arbejdsgruppe der beskæftiger sig med webmediernes vilkår. Derudover skriver Danske Medier også interessenetværket IAB Danmark med det formål at udvikle markedet for digital annoncering.

Kontakt digital chef, Allan Sørensen, ved ønske om referat fra møder eller kontakt til arbejdsgruppe eller netværk.

Allan Sørensen

Digital chef
as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81
Interessevaretagelse i EU og Danmark. Persondata- og e-Databeskyttelseslov. IAB Danmark.

Nyhedsbreve

Danske Medier udgiver et digitalt nyhedsbrev hver anden uge, der følger den seneste udvikling i såvel policy som markedstrends på det digitale område. Derudover udgives et ugentligt nyhedsbrev for hele mediebranchen, der bringer de seneste redaktionelle og kommercielle nyheder, såvel som karrierenyt og relevante mediebegivenheder.

INDSÆT KONTAKTFORMULAR

Historien

Webmedierne blev inden Danske Mediers dannelse i 2012 repræsenteret af Digitale Publicister og Foreningen af Danske Interaktive Medier. I dag varetager Danske Medier webmediernes interesser gennem både udvalg og interessenetværk, såvel som gennem Danske Mediers løbende politiske interessevaretagelse.