Jyllands-Posten havde i denne uge premiere på et digitalt abonnementsunivers, JP Premium. Det er en model for betalingsjournalistik på nettet, der bygger på kvalitet, dybde og bredde.
-Vi ønsker et opgør med kvantiteten, der kendetegner den digitale journalistik i Danmark i dag. Mediehusenes fokus har været på “mere, hurtigere, kortere, gratis.” Det skal der stadig være plads til, men vores fokus bliver et andet, siger Jyllands-Postens ansvarshavende chefredaktør Jørn Mikkelsen.
JP Premium er et digitalt abonnementsunivers, hvor vi udbygger kvalitetsjournalistikken, der kendetegner avisen. Vore læsere vil opleve, at de får kvalitet i form af nyheder, dybde, bredde og perspektiv hele døgnet og på de platforme, hvor de ønsker det. Jyllands-Posten bliver allestedsnærværende, tilføjer ansvarshavende chefredaktør Jørn Mikkelsen.
Jyllands-Posten skriver, at premieren forløb gnidningsfrit, og at det uden problemer lykkedes at guide læserne frem til det vigtigste bag login-barrieren: artiklerne, tv-indslagene, analyserne, anmeldelserne m.v.
Det er gratis for bladets abonnenter at komme ind på JP Prenium – mens det for andre brugere koster 99 kr. om måneden.