Jysk Fynske Medier styrker sin position på det mobile marked gennem opkøb af teknologivirksomheden Geo24 ApS, der står bag Trafikalarm.dk, fremgår det af en pressemeddelelse.
Købet sker som led i en strategiproces i datterselskabet Woerk ApS, hvor fokus i stigende grad skal rettes mod udvikling af egne produkter og abonnementsmodeller, og der passer Trafikalarm rigtig godt ind, siger Richard Wraae, der er udviklingsdirektør for Jysk Fynske Medier.
Trafikalarm.dk leverer en realtidsløsning, der indeholder trafikale informationer som fartkontrol, trafikuheld og –køer, vejarbejder, samt varsling om isslag og aquaplaning. Appen sælges via App store og Google Play samt sekundært fra trafikalarm.dk. Appen er indtil videre udelukkende lanceret på det danske marked, men Woerk ser gode internationale muligheder.
Visionen med trafikalarm.dk er kort og godt at højne trafiksikkerheden. Kommercielt fokuseres i første omgang på at skabe en skandinavisk trafikinformationstjeneste, hvor brugervenlighed og relevans er i højsædet. På længere sigt forventes ekspansion til andre lande i Europa.
700.000 danskere har hidtil hentet appen.