Vinderen af World Press Photo kåret

13-04-2018

Fotograf fra Venezuela vandt med billede af flammehav fra en demonstration.

Den 46. årige fotograf Ronaldo Schemidts foto af en demonstrant i et flammehav fra Venezuela blev kåret som verdens bedste foto i det seneste år blandt 73.000 indsendte foto taget af mere end 4.000 fotografer fra 125 lande i konkurrencen World Press Photo.

Se vinderbilledet.

En billedserie taget af den danske fotograf Nikolai Linares vandt en tredjepris i kategorien ”Sport, fotoserier”, skriver Politiken fredag.

Se mere om konkurrencen og vindere.

 


Danske Medier: Udsættelse af postlisteforslag en bevidst og uskøn forhaling

12-04-2018

Danske Medier kritiserer i høringssvar udsættelse af forslag om postlister.

-Grundlaget for at udskyde den længe efterspurgte pligt til at etablere åbne postlister forekommer tynd og uden den fornødne substans, skriver Danske Medier i et høringssvar, der vender sig imod, at regeringen vil udsætte revisionen af offentlighedslovens bestemmelse om postlister til næste folketingssamling.

Da den nye offentlighedslov blev vedtaget, indgik det, at der skulle gennemføres forsøg med åbne postlister, og at der skulle tages politisk stilling hertil i 2016-2017. Evalueringen af forsøget sluttede i juli 2017, så derfor blev revisionen udsat til indeværende folketingsår. Regeringen ønsker nu revisionen udsat til næste folketingssamling, så spørgsmålet kan indgå i drøftelserne om ministerbetjeningsreglen mm.

-Dette er dog ikke en tilstrækkelig begrundelse for at udskyde processen endnu én gang, og i mangel af et veldokumenteret og presserende behov for udskydelsen efterlader forslaget et indtryk af en bevidst og uskøn forhaling af processen, skriver Danske Medier.

-En yderligere udsættelse af revisionsfristen er en eklatant tilsidesættelse af hele intentionen med at indsætte en udtrykkelig og særskilt revisionsfrist for postlisterne, som netop var med henblik på at sikre en hurtig vurdering af postlisteforsøget samt stillingtagen til den fremtidige postlisteordning, hedder det i høringssvaret.

 


De lokale medier er grundlaget for nærdemokratiet

12-04-2018

Kronik om de lokale mediers styrker og udfordringer

-De lokale medier er en afgørende forudsætning for sammenhængskraften i de lokale samfund og er grundlaget for nærdemokratiet, skriver seniorkonsulent i Danske Medier Christian Kierkegaard i en kronik i magasinet Kommunen.dk.

Han skriver, at ingen andre medier kan udfylde denne rolle.

-De regionale radio- og tv-stationer interesserer sig kun for de enkelte kommuner, når der er store konfliktfyldte sager, og det sker for det meste inspireret af artikler i de lokale ugeaviser og dagblade eller radiostationer, og de sociale medier er ikke steder, hvor den uafhængige journalistik boltrer sig, skriver Christian Kierkegaard.

Han fremhæver, at ingen andre medier når ud til så mange borgere i de enkelte kommuner.

I kronikken fremhæves de udfordringer, som lokale medier har i form af øgede udgifter til distribution, kommunale medieaktiviteter og store kommunale kommunikationsafdelinger og behovet for at give medierne bedre redskaber til at følge det kommunale arbejde gennem åbne postlister og muligheder for at filme fra møder i kommunalbestyrelserne.

-Disse udfordringer er en trussel mod, at der i fremtiden kan komme redaktionelt stærke lokale medier, og dermed kan det også blive en trussel mod den lokale demokratiske debat og den lokale sammenhængskraft, skriver Christian Kierkegaard.

 

Læs kronikken.


12 nomineret til fire publicistpriser

12-04-2018

Priserne uddeles af Den Danske Publicistklub 25 april.

En jury har nomineret 12 kandidater til de fire publicistpriser, der uddeles 25. april ved et arrangement i København.

Til den store publicistpris er nomineret: Chefredaktør Erik Bjerager, Kristeligt Dagblad, korrespondent i DR Steffen Gram og journalisterne Arne Hardis og Hans Mortensen, Weekendavisen.

Til den lille publicistpris er nomineret: Holdet bag afdækningen af meningitissagen, DR (Line Gertsen, Laura Marie Sørensen, Maiken Steen Frederiksen, Astrid Fischer, Mathias Friis, Niels Jacob Schøtt og fotograf Thomas Overgaard fra DR Nyheder og journalisterne Jonas Deiborg og Christian Stemann fra P4 København).

Holdet bag serien om de misbrugte filmbørn, Politiken og TV 2 (Sandra Brovall, Frauke Giebner, Politiken, Amalie Kønigsfeldt, Cecilie Frydenlund og Peter Vesterlund, TV 2/Impact TV).

Jesper Kongstad og Matias Seidelin, Jyllands-Posten, for dækningen af Danmarks køb af nye kampfly.

De nominerede til fortællerprisen er Nathalie Ostrynski, Berlingske, Superliga Backstage, Discovery, og Søren Ryge Pedersen, DR.

Nomineret til Medieprisen er: DR3, Bornholms Tidende og WATCHmedierne.


Ekstra Bladet vinder europæisk digital pris

11-04-2018

European Digital Media Awards uddelt af WAN-IFRA i København.

Ekstra Bladet blev eneste danske vinder, da den internationale dagbladsorganisation WAN-IFRA i forbindelse med en digital konference i København uddelte European Digital Media Awards.

Ekstra Bladet vandt i kategorien ”bedst i livsstil, sport og underholdning” med en digital feature udsendt i anledning af 50-året for udsendelse af Beatles-albummet Sgt. Pepper.

Som vinder af den europæiske pris går Ekstra Bladet videre til konkurrencen om WAN-IFRAs World Digital Media Awards.

Guardian.com blev kåret som bedst nyhedswebsite. Sitet har ni mio. unikke brugere om dagen.

Se hvem der vandt de 11 priser.

 


Et medie fik medhold i klage om mediestøtte

09-04-2018

Syv medier havde klaget over afslag på mediestøtte.

Netmediet DKNyt var ene om at få medhold, da Medienævnet behandlede syv klager fra medier, som havde fået afslag på redaktionel produktionsstøtte for 2018.

I alt 15 medier fik afslag på produktionsstøtte, da Medienævnet behandlede ansøgningerne i november sidste år. syv af disse – bl.a. Mediciske Tidskrifter, Effektiv Landbrug, Supply-medierne og Euroman – klagede over afslaget.

DKNyt, der ejes af Claus Theilgaard, var ene om at overbevise nævnet om, at de var berettiget til støtte, og mediet får 1.107.538 kr. i støtte fra henholdsvis hovedordningen og supplementsordningen for selvtstændige internetmedier.

Efter afgørelsen af klagesagerne er mediestøtten fordelt. I første omgang var der tilbageholdt et beløb, så der var penge, hvis klager blev taget til følge,

De medier, der ikke rammer titelloftet på 17,5 mio. kr. eller er omfattet af supplementsordningen for små landsdækkende dagblade, får i 2018 dækket 24,67 pct. af deres redaktionelle omkostninger. Selvstændige internetmedier får yderligere 11,44 pct. af de redaktionelle udgifter dækket.

Se hvor meget de enkelte medier får.

 

 


Ritzaus Bureau fik overskud på 5,3 mio. kr. i 2017

06-04-2018

Alex Nielsen, Herning Folkeblad, afløser Erik Bjerager, Kristeligt Dagblad som formand for Ritzaus Bureau.

Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud på 5,3 mio. kr. mod et overskud på 4,1 mio. kr. i 2016.

Regnskabet blev fremlagt på generalforsamlingen fredag, og bestyrelsesformand Erik Bjerager betegner 2017 som meget tilfredsstillende. Selv om indtægten fra salg af nyheder til medier er presset, er bureauets omsætning vokset år for år og ligger nu på 130 mio. kr.

Omsætningen steg i 2017 fra 116 mio.kr. til 130 mio.kr., blandt andet fordi Ritzaus Bureau for et år siden overtog fotobureauet Polfoto.

Siden 2015 har Ritzaus Bureau sænket priserne på den såkaldte mediehuspakke, generelle nyheder til medier, med ca. 25 pct. samtidig med, at omsætningen til kunder uden for medieverdenen er vokset tilsvarende.

Aktionærerne, der tæller en stribe danske dagblade og mediehuse, kan se frem til at få udbetalt et udbytte på 2,5 mio.kr.

Erik Bjerager, der er chefredaktør og adm. direktør for Kristeligt Dagblad, valgte efter 11 år som formand ikke at genopstille på fredagens generalforsamling. Han erstattes i bestyrelsen af Stine Carsten Kendall, adm. direktør for Information, mens Alex Nielsen, chefredaktør og adm. direktør for Herning Folkeblad på det konstituerende møde efter generalforsamlingen blev valgt som ny formand for Ritzaus Bureau.


Følg Danske Medier på LinkedIn og Twitter

31-08-2017

Danske Medier er også aktiv på sociale medier med de nyeste mediebegivenheder, trends, nøgletal, events og holdninger fra foreningen. Danske Mediers LinkedIn-profil kan findes her, og Twitter-profil kan findes her.


Medieaftale skal sikre balancen mellem statslige og private medier

13-04-2018

Statsligt finansierede medier skal fokusere på kerneydelser.

Aftalen om at beskære DRs budget med 20 pct. over fem år, og regeringens forslag om at reducere TV 2-regionernes økonomi med 10 pct. i samme periode (hvorfor i øvrigt ikke 20 pct. også her?) er et første og stort skridt mod at skabe en bedre balance mellem statsligt finansierede og private medier.

I den forbindelse er det vigtigt, at mediepolitikerne i en endelig aftale sikrer, at de statsligt finansierede medier fokuserer på deres kerneydelser – og ikke bruger kræfter på at udvikle deres tjenester på områder, som de private medier løser i dag.

Det gælder ikke mindst i forhold til både DRs og TV 2-regionernes tekstnyheder på de digitale platforme.

De private medier – dagblade, lokale ugeaviser, fritstående netmedier og specialmedier – leverer tekstnyheder af høj kvalitet til danskerne, men det sker i en ulige konkurrence med de statsligt finansierede medier, som leverer nyheder – ofte citeret eller inspireret af de private medier – gratis for borgerne.

Denne konkurrence gør det vanskeligt for de private medier at få den betaling for indholdet, der er nødvendig for fortsat at kunne levere journalistik af høj kvalitet – og dermed sikre, at der er en mangfoldighed af uafhængige medier.

Det er i denne sammenhæng et vigtigt skridt, at der i regeringens medieudspil lægges op til, at danskerne ikke længere skal betale moms ved køb af digitalt indhold. Dermed fjernes skat på det skrevne ord også i den digitale form på samme måde, som det har været tilfældet for de trykte nyhedsmedier gennem mange år.

Danske Medier skal derfor stærkt opfordre til, at der i en medieaftale er et klart budskab om, hvordan public service-kontrakterne med de statsligt finansierede medier skal udformes, så der bliver plads til private medier.

I den forbindelse er det positivt, at regeringen vil revidere værdi- og markedstesten, så det sikres, at DR ikke breder sig i forligsperioden.

Hvis der ikke tages hånd herom, vil DR igen brede sine aktiviteter til indhold, der allerede produceres af private medier. Det er vigtigt, at værdi- og markedstesten ikke kun foretages i forbindelse med nye aktiviteter, men også ved tilpasning af eksisterende aktiviteter, samt tjek af alle aktiviteter hvert tredje år.

Regeringens medieudspil rummer et forslag, som vil ramme de private kommercielle radiostationer hårdt, hvis det gennemføres. Det er forslaget om, at der skal lukkes for FM-radio senest i 2021 – uanset om 50 pct. af lytningen er digital. En række kommercielle radioer har netop fået tilladelser under den forudsætning, at FM-radioen fortsætter, indtil to år efter, at 50 pct. grænsen er nået, og har investeret herefter. Heldigvis ser dette vildskud i udspillet ud til hurtigt at blive fjernet, da et politisk flertal klart har vendt sig herimod.

Det er fortsat Danske Mediers ønske, at der indgås en bred politisk aftale, som giver medierne arbejdsro og gør, at de tør investere i fremtiden i vished om de politiske rammevilkår. Derfor er det glædeligt, at ingen partier meldte sig ud af forhandlingerne ved første forhandlingsmøde tirsdag.

 


Forhandlinger om medieaftale gået i gang

13-04-2018

Forhandlinger både i Kulturministeriet og Finansministeriet.

Forhandlingerne om en ny medieaftale er indledt, efter at regeringen fremlagde sit medieudspil.

Der forhandles både i Finansministeriet og Kulturministeriet.

Tirsdag samledes alle medieordførerne hos kulturminister Mette Bock til et første møde, hvor kulturministeren uddybede sit udspil og bl.a. oplyste, at der skal bruges 50 mio. kr. årligt til en nye tv-kanal, der skal indeholde kultur og oplysning, Og 30 mio. kr. til en ny radiokanal, der skal rumme kultur og klassisk musik. Derudover vil regeringen skære 10,3 mio. kr. i støtten til de ikke kommercielle lokalradioer og lokal-tv, skriver Politiken.

Oppositionen krævede på det første møde store indrømmelser for at være med i et forlig, men der var ingen partier, der forlod forhandlingerne efter det første møde.

Et emne i udspillet – salget af 40 pct. af TV 2 forhandles i Finansministeriet. Regeringen har foreslået, at den, der køber 40 pct. af tv-stationen får en option på, at man kan købe resten efter syv år, hvis den på den tid værende regering har tillid til køberen.

Denne option om at lade en medejer købe resten af planen får Socialdemokratiet til at vende sig mod salget.

-En aftale, der på nogen måde indebærer et oplæg til, at TV 2 skal sælges helt, kan vi ikke støtte, siger partiets medie- og kulturordfører Mogens Jensen til Børsen fredag.


DRs online-nyheder koster 200 mio. kr.

12-04-2018

Passende sted at spare, siger Danske Mediers adm. direktør.

Det koster DR op mod 200 mio. kr. at drive DR.dk, skriver Berlingske torsdag på baggrund af en redegørelse fra DR til Kulturministeriet.

-Det er afgjort et passende sted at spare, uden at det går ud over dansk produceret indhold, og DR kan her med stor sikkerhed hente et betydeligt tilskud til de besparelser, der skal ske, siger adm. direktør i Danske Medier Ebbe Dal.

Han siger, at det er en torn i øjet hos Danske Medier, at DR laver en digital avis på et tidspunkt, hvor alle private mediehuse arbejder på at overføre den betaling, som har været fuldstændig naturlig i relation til den trykte avis, til den digitale avis.

Ebbe Dal finder, at DRs digitale avis kan komme i spil, når DR skal forhandle om den kommende public-service-kontrakt.

Den konservative medieordfører Naser Khader er meget uenig med Danske Mediers adm. direktør. Han vil frede netnyhederne på DR.dk og siger, at DR.dk er en del af public service, som DR skal levere trods besparelser.


JP/Pol-koncernchef: Private mediechefer skal stoppe med at lefle for støtten

12-04-2018

Prisen for støttekronerne er politisk indblanding, skriver Stig Kirk Ørskov.

Det er illusorisk at opbygge et langtidsholdbart og uafhængigt medie baseret på statsstøtte og politisk detailstyring, skriver adm. direktør i JP/Politikens Hus Stig Kirk Ørskov i Politiken torsdag.

-Han advarer mod, at private medier gør sig afhængige af mediestøtten.Hvad værre er, så udviser flere af de private mediers chefer interesse for at blande yderligere blod med staten, når regeringen nu vil udbyde nye, delvist statsligt finansierede radio- og tv-kanaler. Forstå det, hvem der kan, interessen for at tjene staten synes stor blandt private danske medier, skriver Stig Kirk Ørskov og henviser til, at medierne burde tage ved lære af historien om Radio24syv.

JP/Politikens Hus koncernchef finder, at det ”ville klæde cheferne hos de private danske medier at tage deres rolle som frie og uafhængige medier alvorligt”.

-Og ville det dog være befriende, hvis de evnede at sige nej tak, når politikerne med penge som lokkemiddel tiltusker sig mere kontrol med medierne, skriver den adm. direktør for JP/Politikens Hus, der modtager 60 mio. kr. om året i direkte mediestøtte.

Han skriver, at koncernen tager mod pengene bl.a. for at undgå, at de ellers ville havne hos konkurrerende medier, og han henviser desuden til, at de midler, som tilgår koncernens ejere, alle bliver brugt til oplysningsvirksomhed.


Flest danskere støtter besparelser i DR

10-04-2018

 

Meningsmåling foretaget af Wilke for MediaWatch.

Flest danskerne bakker op om den politiske aftale om at reducere DRs budget med 20 pct. over fem år, viser en måling, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for MediaWatch.

40 pct. svarer, at de er enige eller meget enige i regeringens og Dansk Folkepartis aftale, mens 30 pct. siger, at de er enten ”meget uenige” eller” uenige” . Ca 30 pct. er hverken enige eller uenige eller ved ikke, skriver MediaWatch.

1046 danskere blev spurgt: ”Regeringen og Dansk Folkeparti har vedtaget, at budgettet til DR skal beskæres med 20 pct. over fem år, så det i 2023 er tre mia. kr., Er du enig i den beslutning?”

 


Sluk for FM-Radio vil gøre radiolytning til en marginaliseret fornøjelse

11-04-2018

Kronik af radiokonsulent Patrick Damsted og medierådgiver Suzanne Moll.

Regeringens udspil om at lukke for FM-Radio senest i 2021 og helt overgå til DAB-radio vil gøre radiolytning til en marginaliseret fornøjelse for en kreds af historisk interesserede og ikke en unik mulighed for at ramme lytteren med interessant oplysning om noget, de ikke vidste var interessant – det være sig tale eller musik, skriver radiokonsulent Patrick Damsted og medierådgiver Suzanne Moll i en kronik i Berlingske onsdag.

De henviser til, at virkeligheden for længst har overhalet DAB som teknologi og tilføjer, at ”kun folk, der lever af at sælge det, kan med glød i stemmen advokere for den teknologi”.

-Hvis man virkelig vil fremtidssikre radio skal man springe DAB over og gå direkte til internet radio. Alt andet vil bare være en omvej, præcis som vi har set så mange gange i elektroniske medier, skriver Patrick Damsted og Suzanne Moll.

De henviser også til, at Sverige har aflyst deres FM-sluk, og at Norge er det eneste DAB-land i verden, og at hverken lyttere eller radiostationer i Norge kan genkende DAB-lobbyisternes vedholdende historie om DAB.

De opfordrer til, at politikerne lader FM dø en naturlig død i takt med, at mobilt data overtager radioservice.

 

 


Bauer Media ApS skal drive FM 6

06-04-2018

Bauer Media ApS skal drive FM 6-kanal

Bauer Media var eneste ansøger i udbud.

Radio- og tv-nævnet har besluttet, at Bauer Media skal drive den sjette jordbaserede FM-radiokanal FM 6, oplyser Slots- og Kulturstyrelsen.

Bauer Media var eneste ansøger i udbuddet.

Bauer Media driver den nuværende radiostation på kanalen – POP FM. Den nye tilladelse træder i kraft 9. juli 2018 og løber frem til 2026.


Falsk udgave af BT på gaden i Vestdanmark

10-04-2018

Fiktiv avis til krimiserie ud til læserne.

Det, der bare ikke må ske, skete for BT tirsdag, skriver BT.dk.

En fiktiv udgave af avisen, der var produceret til brug i en krimiserie, endte hos BTs læsere i Vestdanmark.

Avisen indgår i krimiserien ”Den som Dræber”. Plottet i serien er, at politiet finder et ti år gammelt lig af en forsvunden pige, og aviserne (herunder BT) opsnuser sagen og skriver herom.

Til brug herfor var der produceret en avis med en fiktiv forside,

BT beklager på sit site, hvad avisen selv kalder ”den store brøler”.


Kommerciel radio når flere mellem 15 og 50 år end statslig radio

11-04-2018

Kommerciel radio har for første gang større dækning end statslig radio.

 

Kommerciel radio vinder frem. I uge 13 var dækningen for kommerciel radio for første gang, efter at radiomålingerne blev indledt, større end for de statslige public-service-kanaler fra DR, når det gælder aldersgruppen 15 til 50 år.

Ifølge Kantar Gallup Radio-Meter nåede de kommercielle stationer ud til 70 pct. af danskerne mellem 15 og 50 år, mens DR-kanalerne nåede 69,4 pct.

De statslige kanaler når stadig flest i den ældre målgruppe, så for alle lyttere under et var dækning for public-service-kanalerne 76,4 pct. og for de kommercielle 59,3 pct.

I uge 13 lyttede gennemsnitsdanskeren på 12 år og derover i gennemsnit radio i 12 timer og fem minutter, hvoraf ni timer og 40 minutter fandt sted i dagtimerne.

Se alle tallene her.


Husk tilmelding til overrækkelse af priserne Årets Avisside

12-04-2018

Overrækkelsen foregår 19. april kl.14.30 i Pressens Hus

Vinderne af konkurrencen årets Avisside kåres ved et arrangement i Pressens Hus torsdag 19. april kl. 14.30.

De nominerede præsenteres af medlem af juryen chefredaktør Lea Korsgaard, Zetland, og der uddeles diplomer til både vindere af guld og sølv og de, der får hædrende omtale.

Deltagelse er gratis. Læs mere om tilmelding.


Ny chefredaktør for Helsingør Dagblad

12-04-2018

Bo Christensen skifter fra Berlingske til Helsingør Dagblad 1. juni.

Den 41-årige journalist Bo Christensen tiltræder 1. juni som ny chefredaktør for Helsingør Dagblad, oplyser avisen.

Chefredaktørstillingen blev ledig 1. december 2017, da Klaus Dalgas fratrådte. Siden har Mads Birch været konstitueret redaktør.

Den nye chefredaktør er uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2003. Han har siden været digital redaktør på BT, arbejdet med kommunikation for Mellemfolkeligt Samvirke i Mozambique og været direktør for det sociale marketing-bureau Mindjumpers. Han har siden 2013 været på Berlingske, hvor han er nyhedsredaktør.

Adm. direktør og ansv. chefredaktør for Mediecenter Nordsjælland Dorthe Carlsen siger, at mediecentret har været på jagt efter en erfaren leder, der kan stå i spidsen for den nødvendige transformation af mediehuset, og som tænker holistisk og ser de mange aspekter af branchens udfordringer.


Kalender


RadioRadio 2018
14-04-2018
RadioRadio 2018 er klar med mere inspiration, flere værktøjer og passion for mediet i 2018
Læs mere


Overrækkelse af priser for Årets Avisside
19-04-2018
Vinderne af konkurrencen Årets Avisside kåres ved et arrangement, hvor det bedste fra dansk avisdesign 2017 præsenteres.
Læs mere


Prisoverrækkelse - Danske Mediers digitale priser
03-05-2018
Danske Mediers digitale priser 2017 overrækkes ved et arrangement.
Læs mere


Danske Mediers generalforsamling
16-05-2018
Generalforsamling afholdes som tidligere i DGI byen 16. maj 11:30 - 12:30
Læs mere


Native advertising 2018
17-05-2018
Hør facts, aktuelle tendenser, dilemmaer og cases inden for native
Læs mere


Abonnementer, bladsalg og paywalls i mediebranchen
17-05-2018
Seminaret fokuserer på facts, tendenser og cases relateret til abonnementsmodeller og paywalls.
Læs mere


Overrækkelse af Anders Bording-priserne 2018
08-06-2018
Årets Anders Bording-priser - medieprisen og journalistprisen - overrækkes ved en højtidelighed på Københavns Rådhus.
Læs mere


Redaktørernes Døgn 2018
25-09-2018
Det årlige topmøde blandt redaktionelle chefer finder igen sted som en konference med aktuelle keynotes og sessioner om journalistik, ledelse og medier. Bemærk at konferencen er flyttet til 25. - 26. september
Læs mere




Leverandørguide

Se den komplette leverandørguide.
Abonnementsservice
MailMak ApS

Annoncesalg
Rosendahls Mediaservice

Cookies - lovpligtig information
Cookie Information

Distribution
DistributionPLUS A/S
PortoService ApS
Nyhedsbreve
Ubivox ApS

Trykkeri
Rosendahls a/s print – design – media
LaserTryk.dk

MEDIEdatabasen/Danske Medier
Overblik over samtlige fagblade og magasiner
Tilmelding til Danske Mediers nyhedsbreve
Skriv til redaktionen
Ansvarshavende redaktør, Christian Kierkegaard, ck@danskemedier.dk
DANSKE MEDIER
Skindergade 7
1159 København K
Tlf: 3397 4000
Email: mail@danskemedier.dk