vienna-reyes-qCrKTET_09o-unsplash
 

Bold.dk med i officiel trafikmåling: Kæmpe interesse for fodboldnyheder

Pressemeddelelse

Fra 1. november optræder Bold.dk igen i den officielle branchestatistik for onlinetrafik, Dansk Online Index. Allerede nu kan man følge udviklingen dag for dag i de daglige opdateringer. Og fra 1. november vil man altså kunne se de samlede besøgstal og sidevisninger for oktober.

Direktør i Danske Medier Research, Marianne Bugge Zederkof udtaler:

”Vi er rigtig glade for, at bold.dk har valgt at genindtræde i den officielle danske trafikmåling. Jo bredere Dansk Online Index er, jo mere relevant bliver det for alle tilsluttede udgivere og markedet i det hele taget, ” udtaler Marianne Bugge Zederkof.

Lørdag, hvor landsholdet spillede mod Moldova, havde Bold.dk over 2 millioner sidevisninger på tværs af app og hjemmeside. Tirsdagens hjemmekamp trak ligeledes mange fodboldglade danskere til og resulterede i 2,2 millioner sidevisninger.

CFO hos Bold.dk, Susanne Sperling udtaler:

”For bold.dk er det en kæmpe fordel at kunne dokumentere, hvor stort et medie, vi faktisk er. Ser vi for eksempel på tallene for landskampen i lørdags, så viser det med al tydelighed, at bold.dk er virkelig vigtig for rigtig mange mennesker. Vi glæder os meget til 1. november, hvor bold.dk er tilbage med månedstal på toplisten. Vi tror, at folk bliver meget overraskede, når de ser, hvor højt vi ligger” udtaler CFO hos bold.dk, Susanne Sperling udtaler CFO hos Bold.dk, Susanne Sperling.

Om Dansk Online Index:

DOI er den officielle branchemåling for online trafik og leverer hver dag offentligt tilgængelige data om trafikken og brugerne på de danske nyheds- og websites.

Alle kan tilmelde sig Dansk Online Index.

Foto: Thomas Tolstrup

Thomas Gynild
Analysechef

tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29

Læs også

Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele

Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021. Udviklingen står i kontrast til et coronaramt 2020, hvor stigningen i annonceomsætning fra 2019 til 2020 var meget beskeden. Samtidig udgør techgiganters markedsandele over halvdelen af den digitale omsætning. Det advarer Danske Medier mod og opfordrer Folketinget til at følge i EU’s spor og stramme grebet om big tech.

Høringssvar vedrørende udkast til forslag til lov om delvis undtagelse af den uafhængige task force vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Danske Medier har med tak modtaget Justitsministeriets høringsbrev af 15. marts 2022 med opfordring til at fremkomme med bemærkninger til lovforslaget om delvis undtagelse af den uafhængige task force om reder-, ejer- og forsikringsforholdene vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev