Rapporter

Danske Medier Research er centrum for Danske Mediers løbende indsamling af relevante data om branchen, omsætning, annoncer og abonnenter. 

Vi koordinerer alt vedrørende markedsmåling, dataindsamling og statistikudarbejdelse og bistår medlemmerne med rådgivning om læsertal, lyttertal, brugertal, metoder mm. Det sker blandt andet i Dansk Online Index, Index Danmark, Gallup Lyttertal, oversigter af reklameforbruget og an­noncestatistikker, som du kan læse mere om nedenfor. 

Det Danske Reklamemarked

Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.

Undersøgelsen bliver foretaget ud fra fortrolig indberetning fra de enkelte mediegrupper til Dansk Reklameforbrugsundersøgelse, og sker i samarbejde med Institut for Reklame og Markedsstatistik (IRM).  IRM er et uafhængigt non-profit institut, hvis formål er, løbende at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i norden.

Datamaterialet for undersøgelsen bliver analyseret og valideret af et advisory-board og eksperter for de respektive medie- og reklamegrupper.

Reklameforbrugsundersøgelsens hovedrapport udgives hvert år ultimo april.

Pris for medlemmer af Danske Medier/Kreativitet & Kommunikation: 3.495 kr. ex. Moms.

Prisen for ikke-medlemmer: 8.495 kr. ex. moms.

Rapporten kan købes ved henvendelse til Thomas Gynild, tg@dmresearch.dk

Online Markedsstatistik

Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik. Rapporten giver et samlet overblik over udviklingen inden for forskellige kategorier af onlineannoncering. 

Markedsstatistikken bygger på indberetning fra Danske Mediers medlemmer samt markedsestimater og dataindsamlingen udføres af Deloitte. 

16. april 2020 udgav Danske Medier Research og Kreativitet og Kommunikation Online Markedsstatistik 2019. Læs pressemeddelelsen her

Prisen er 1.995 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 2.195 kr. for ikke-medlemmer. 

Ældre versioner

Online Markedsstatistik 2019
Se pressemeddelelsen for 2019-rapporten.

Online Markedsstatistik 2018
Se pressemeddelelsen for 2018-rapporten.

Online Markedsstatistik 2017
Se pressemeddelelsen for 2017-rapporten.

Online Markedsstatistik 2016
Se pressemeddelelsen for 2016-rapporten.
Rapporten for 2016 kan hentes gratis her.

Online Markedsstatistik 2015
Rapporten for 2015 kan hentes gratis her

 

Foto: Thomas Tolstrup

Thomas Gynild
Analysechef

tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29