Rapporter

Danske Medier Research er centrum for Danske Mediers løbende indsamling af relevante data om branchen, omsætning, annoncer og abonnenter. 

Vi koordinerer alt vedrørende markedsmåling, dataindsamling og statistikudarbejdelse og bistår medlemmerne med rådgivning om læsertal, lyttertal, brugertal, metoder mm. Det sker blandt andet i Dansk Online Index, Index Danmark, Gallup Lyttertal, oversigter af reklameforbruget og an­noncestatistikker, som du kan læse mere om nedenfor. 

Det Danske Reklamemarked

Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.

Undersøgelsen bliver foretaget ud fra fortrolig indberetning fra de enkelte mediegrupper til Dansk Reklameforbrugsundersøgelse, og sker i samarbejde med Institut for Reklame og Markedsstatistik (IRM).  IRM er et uafhængigt non-profit institut, hvis formål er, løbende at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i norden.

Datamaterialet for undersøgelsen bliver analyseret og valideret af et advisory-board og eksperter for de respektive medie- og reklamegrupper.

Reklameforbrugsundersøgelsens hovedrapport udgives hvert år ultimo april og seneste udgave kan købes via linket nedenfor. 

Redaktørernes Dag – nu med samtalesaloner og særudgave af Presselogen

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. Konferencen er en ny og fokuseret udgave af mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest i Svendborg, Redaktørernes Døgn. I år bliver klog konstruktivitet og kærlig kollegialitet konferencens bærende søjler.

Læs mere »

DR, Danske Medier og Bauer Media går sammen om at styrke dansk radio

Danmark bliver det 10. land på verdensplan, der bliver medlem af den internationale radioorganisation ”Radioplayer Worldwide”. Det er en realitet efter, at de tre danske centrale radioaktører – DR, Danske Medier og Bauer Media har indgået et dansk samarbejde om en ny fælles radiotjeneste, der giver radiolytterne en samlet indgang til danske radiokanaler under navnet ’MereRadio’.

Læs mere »

Online Markedsstatistik

Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik. Rapporten giver et samlet overblik over udviklingen inden for forskellige kategorier af onlineannoncering. 

Markedsstatistikken bygger på indberetning fra Danske Mediers medlemmer samt markedsestimater og dataindsamlingen udføres af Deloitte. 

Prisen er 2.495 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 3.495 kr. for ikke-medlemmer og kan købes via linket nedenfor. 

Ældre versioner

Online Markedsstatistik 2019
Se pressemeddelelsen for 2019-rapporten.

Online Markedsstatistik 2018
Se pressemeddelelsen for 2018-rapporten.

Online Markedsstatistik 2017
Se pressemeddelelsen for 2017-rapporten.

Online Markedsstatistik 2016
Se pressemeddelelsen for 2016-rapporten.
Rapporten for 2016 kan hentes gratis her.

Online Markedsstatistik 2015
Rapporten for 2015 kan hentes gratis her

 

Marianne Bugge Zederkof
Direktør, cand.merc.

mbz@danskemedier.dk
Mobil: 20 76 50 99
Dir. nr.: 33 97 42 31

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev