Danske Mediers digitale priser uddeles igen til maj. Bidrag bedes indsendt senest 27. februar 2019.
Igen i år inviteres alle danske journalistisk redigerede medier til at deltage i konkurrencen om Danske Mediers digitale priser 2018. Som foregående år konkurreres der i følgende fem kategorier:
- Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
- Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
- Årets digitale niche- eller fagmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler på historier.
- Årets digitale historie: Belønner kreativ eller effektiv brug af digitale muligheder til at underbygge formidling af en historie.
- Årets digitale idé: Belønner kreativitet, originalitet og potentiel udbredelse eller betydning for digitale medier.
I maj blev 2017-priserne uddelt. Her blev der blandt andet uddelt Guld til Kristeligt Dagblad og DR i kategorien “Årets digitale historie” for historierne: “Det sværeste er at se ham miste sig selv” og “Jernmanden og den døde nyre“.
Praktisk information
Indstillinger sendes til priser@danskemedier.dk senest onsdag 27. februar 2019.
Det skal af indstillingen fremgå, hvilken kategori der indstilles til, og indstillinger må gerne være ledsaget af en kort begrundelse (max. 100 ord). Det skal også fremgå, hvem der har udformet siderne, og som skal nævnes på et diplom.
Websiderne tilmeldes ved at udfylde én deltagerblanket (se vedhæftede), hvor url’erne på websiderne noteres, samt hvilken kategori, nyhedsmediet ønskes tilmeldt i. Hvis indholdet ligger bag login, skal der vedlægges et login, der vil være gyldigt indtil 1. maj.
Hvis et bestemt skærmdump ønskes bedømt og anvendt på et evt. diplom, send venligst et udtræk af hele websiden (fx via Firefox’ hjælpeprogram), ikke bare et skærmdump. Det vil dog primært være de aktive url’er, der bliver bedømt af dommerne.
Deltagergebyr
Der betales et deltagergebyr på 500 kr. i grundgebyr og 100 kr. pr. indsendt indstilling.
Betaling skal ske til følgende konto i:
Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr. 4183 10 64 73
Venligst påfør: Danske Mediers digitale pris og mediets navn.
Votering
Kun indhold publiceret i kalenderåret 2018 kan deltage i konkurrencen.
Danske Mediers digitale priser 2018 uddeles ved et arrangement i København, uge 18. Nærmere info om dato, tid og lokation følger.
Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til Christoffer Lehmann, tlf. 28 96 53 56 eller cle@danskemedier.dk.
[staff-directory id=29074 template=custom_2]