Når fristen for indstilling til Danske Mediers Design- og Innovationspriser udløber 1. maj, er det en alsidig jury, der skal kåre årets vindere. Se juryen nedenfor.
Marianne Bahl, der fortsætter som forkvinde for juryen, siger om juryen sammensætning:
Vi er rigtig glade for at kunne præsentere en divers jury i år, der favner mange forskellige perspektiver og fagligheder inden for design og innovation.
Det er afgørende, at medier i dag forstår at drive transformation via multiplatform storytelling, og at det gøres så innovativt som muligt. Medier skal forholde sig til en eskalerende udvikling indenfor både teknologi og sociale mediers metoder til at fastholde opmærksomhed.
Juryens alsidighed er derfor vigtig, så vi udvælger de bedste eksempler til inspiration på tværs af branchen og målgrupper.Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi
Danske Mediers Design- og Innovationspriser afholdes i samarbejde med Nye Medier og har til formål at hylde journalistik og formidling på tværs af platforme.
Der er i alt 9 priser inden for kategorierne Dataformidling, Kommerciel Kreativitet, Formidlende Formater og Årets Innovative Design.
Priserne uddeles ved et arrangement i København 8. juni., hvor der også vil være en række oplæg, der centrerer sig om AI’s indflydelse på kreative processer, og lejlighed til at drikke et glas bobler.