Interessenetværket Specialmedierne nedlagt

Enstemmig beslutning på ekstraordinær generalforsamling.

Interessenetværket Specialmedierne, der siden Danske Mediers etablering har varetaget specialmediers interesser omkring demokratistøtte, blev tirsdag nedlagt ved en ekstraordinær generalforsamling.

Det sker, efter at spørgsmålet om støtte til private medier er blevet et område, som ligger under Danske Medier. Beslutningen herom blev truffet på et bestyrelsesseminar i Danske Medier i oktober, hvor der blev formuleret en fælles politik på området for foreningen.

Spørgsmål om støtte til medierne kan fremover drøftes i fagudvalgene i Danske Medier, men det er alene foreningen, som udtaler sig herom.

Det ventes, at det andet interessenetværk i Danske Medier – Interessenetværket Dagbladene – bliver nedlagt om kort tid.

Interessenetværkene kan efter Danske Mediers vedtægter alene beskæftige sig med emner, som Danske Medier ikke har på dagsordenen.

Mest læste

Læs også

Åbent for ansøgning om tilskud fra Bladpuljen

Blade og tidsskrifter med indhold af almennyttig eller humanitær karakter eller inden for områderne kultur, undervisning, idræt, miljø og religion kan søge om distributionstilskud fra Bladpuljen under Kulturministeriet.

Diversitet er nyhedsmediers nøgle til talent og tillid

Borchardt var i Danmark for at tale på Redaktørernes Dag hos Danske Medier. I den forbindelse forklarede hun inden konferencen i dette interview blandt andet hvorfor diversitet er blevet et nødvendigt element i nyhedsredaktionen – og hvorfor det for nyhedsmedier kan være en svær størrelse at arbejde med.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)