IMG_8001
 

Seks indstillinger nomineret til Anders Bording-priserne 2019

Priserne overrækkes på Københavns Rådhus 21. juni.

Juryen for Anders Bording-priserne har nomineret tre medier til Medieprisen og tre projekter til Journalistprisen.

De nominerede til Medieprisen er: Kirke.dk, Tandlægebladet og Ergoterapeuten.
De nominerede til Journalistprisen er: Fagbladet 3F, Kommunen.dk og Ingeniøren.

Juryen for Anders Bording-priserne har nomineret tre medier til Medieprisen og tre projekter til Journalistprisen.

De nominerede til Medieprisen er: Kirke.dk, Tandlægebladet og Ergoterapeuten.
De nominerede til Journalistprisen er: Fagbladet 3F, Kommunen.dk og Ingeniøren.

Fagbladet 3F og journalisterne Asger Havstein Eriksen og Morten Halskov er nomineret for en artikelserie om social dumping og slumlejre for udenlandske lastbilchauffører.

Kommunen.dk og journalisterne Tobias Hansen Bødker og Jens Holm er nomineret for en artikelserie om årelangt lovbrud omkring millionindkøb i offentlige virksomheder.

Ingeniøren og journalisten Magnus Bredsdorff er nomineret for en artikelserie om fejl i målinger af det danske vandmiljø, der har ligget til grund for Folketingets lovgivning på området.

“Juryarbejdet har været en fornøjelse, fordi Anders Bording-prisen er en fantastisk anerkendelse af den store kreativitet og det høje journalistisk ambitionsniveau, der udfoldes i specialmedierne. De indsendte projekter til journalistprisen fortæller historier, der har givet genlyd både hos deres kernelæsere, men også i den brede offentlighed. Kandidaterne til medieprisen viser en stadig vilje til at gå nye veje i medieudvikling på alle platforme. Jeg glæder mig til at se de indstillede projekter blive præsenteret og ikke mindst hylde vinderne ved prisoverrækkelsen den 21. juni,” siger Karsten Kolding, formand for Anders Bording-juryen.

Vinderne afsløres ved et arrangement på Københavns Rådhus 21. juni kl. 14.00.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)