Mediernes Årsdag
 

We don’t want to be in a fake news environment: Hør Katharine Viners tale på Mediernes Årsdag

Chefredaktør på The Guardian, Katharine Viner gæstede Mediernes Årsdag 7. maj. Her kan du høre eller genhøre Viners tale og efterfølgende interview med Martin Krasnik.

Katharine Viner er en af de toneangivende redaktører i den britiske presse. I 2015 blev hun den første kvindelige chefredaktør på The Guardian, og i 2017 vandt hun den journalistiske Diario Madrid-pris 2017 for hendes long read ”How Technology Disrupted the Truth”.

I sin tale på Mediernes Årsdag understregede den prisbelønnede chefredaktør blandt andet vigtigheden af stærke journalistiske medier, der kan modstå presset fra tech-giganterne – og medier, der tør tænke nye veje.

“Social media is only a small part of our strategy. We don’t want to be in a fake news environment, there is no clear identity for us, and they take most of the ad revenue. Our business models are different,” lød det blandt andet fra Katharine Viner i hendes motiverende tale på Mediernes Årsdag.

Hør eller genhør hele talen herunder.

Mest læste

Læs også

Guld til Politiken for Årets digitale historie

Fredag blev Politiken overrakt guld for Årets digitale historie ved et redaktionsmøde på Rådhuspladsen i København. Historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” imponerede juryen ved at være en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.

Guld til Fyens Stiftstidende for Årets Forside

Torsdag besøgte Danske Medier Fyens Stiftstidendes redaktion i Odense for at overrække avisen og dygtige medarbejdere guld i konkurrencen Årets Avisside for forsiden ”Og swinger det – pianomand”. Ida Simmelholt, Sander S. Astrup, Martin Seymour og Vibeke Volder begik 1. oktober 2018 forsiden til minde om Kim Larsen.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)