Mediernes Årsdag
 

We don’t want to be in a fake news environment: Hør Katharine Viners tale på Mediernes Årsdag

Chefredaktør på The Guardian, Katharine Viner gæstede Mediernes Årsdag 7. maj. Her kan du høre eller genhøre Viners tale og efterfølgende interview med Martin Krasnik.

Katharine Viner er en af de toneangivende redaktører i den britiske presse. I 2015 blev hun den første kvindelige chefredaktør på The Guardian, og i 2017 vandt hun den journalistiske Diario Madrid-pris 2017 for hendes long read ”How Technology Disrupted the Truth”.

I sin tale på Mediernes Årsdag understregede den prisbelønnede chefredaktør blandt andet vigtigheden af stærke journalistiske medier, der kan modstå presset fra tech-giganterne – og medier, der tør tænke nye veje.

“Social media is only a small part of our strategy. We don’t want to be in a fake news environment, there is no clear identity for us, and they take most of the ad revenue. Our business models are different,” lød det blandt andet fra Katharine Viner i hendes motiverende tale på Mediernes Årsdag.

Hør eller genhør hele talen herunder.

Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)