Mediernes Årsdag
 

We don’t want to be in a fake news environment: Hør Katharine Viners tale på Mediernes Årsdag

Chefredaktør på The Guardian, Katharine Viner gæstede Mediernes Årsdag 7. maj. Her kan du høre eller genhøre Viners tale og efterfølgende interview med Martin Krasnik.

Katharine Viner er en af de toneangivende redaktører i den britiske presse. I 2015 blev hun den første kvindelige chefredaktør på The Guardian, og i 2017 vandt hun den journalistiske Diario Madrid-pris 2017 for hendes long read ”How Technology Disrupted the Truth”.

I sin tale på Mediernes Årsdag understregede den prisbelønnede chefredaktør blandt andet vigtigheden af stærke journalistiske medier, der kan modstå presset fra tech-giganterne – og medier, der tør tænke nye veje.

“Social media is only a small part of our strategy. We don’t want to be in a fake news environment, there is no clear identity for us, and they take most of the ad revenue. Our business models are different,” lød det blandt andet fra Katharine Viner i hendes motiverende tale på Mediernes Årsdag.

Hør eller genhør hele talen herunder.

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)