Pressens Hus solgt til stiftere af nattelivskoncern

Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening flytter senest om et år.

Danske Mediers Arbejdsgiverforenings Faglige Hjælpefond har solgt Pressens Hus i Skindergade i København, der bl.a. rummer Dansk Medier, Danske Mediers Arbejdsgiverforening og Pressens Fællesindkøb.

Køber er et ejendomsselskab ejet af stifterne af nattelivskoncernen Rekom, som overtager ejendommen 1. december 2018. Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening bliver dog boende i ejendommen i op til et år.

Rekom har i øjeblikket fire forskellige administrative kontorer i København og ønsker at samle disse til et nyt samlet administrativt hovedkontor i Skindergade.

Ejendommen består af to bygninger, hvoraf den ene er Danmarks yngste fredede ejendom.

I 2007 købte Danske Mediers Arbejdsgiverforenings Faglige Hjælpefond ejendommen af Pressens Fællesindkøb for 87,5 mio. kr. Parterne har ikke ønsket at oplyse, hvad Danske Mediers Arbejdsgiverforenings Faglige Hjælpefond får for salget.

Viceadm. direktør i Danske Mediers Arbejdsgiverforening, Thomas Rønnow, siger, at han er overbevist om, at de nye ejere vil bringe nyt liv til bygningen med respekt for husets ånd, hvilket er vigtigt for sælgeren.

Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening går nu i gang med at lede efter et andet lejemål.

Læs mere om Pressens Hus historie.

Mest læste

Læs også

Danske Mediers cookie-vejledning

På grundlag af drøftelser med bl.a. Datatilsynet og IAB Europe er Danske Medier kommet frem til en udformning af et cookiesamtykke, der både er godkendt af IAB Europe i henhold til TCF v2, og som Datatilsynet ikke har afvist.

Bording Priserne 2020: Her er de nominerede

”Vi er i juryen blevet imponeret af et endog meget stort kandidatfelt. Der er kommet mere end 40 flotte indstillinger fra både debutanter og gengangere. Det er livsbekræftende for branchen og vidner om den progressive udvikling, der er i fuld gang,” siger Karsten Kolding og fortsætter:

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)