danskemedier
 

Danske Medier ansætter Mads Brandstrup som ny administrerende direktør

Pressemeddelelse

Danske Medier har fra 1. september ansat Mads Brandstrup som ny administrerende direktør. Mads Brandstrup kommer fra en stilling som særlig rådgiver for finansministeren og har en lang karriere bag sig som politisk journalist og redaktør.

”Vi står i en afgørende tid for vores fælles, demokratiske samtale. De seneste år med corona, amerikansk valg og Brexit har vist, hvordan misinformation har kunnet sprede sig i hidtil uset omfang. Derfor er der som aldrig før behov for, at vi har demokratiske og publicistiske medier som modvægt hertil. Danske Medier spiller en meget væsentlig rolle i arbejdet med at sikre det. Jeg er både glad for og stolt over, at Danske Medier har betroet mig hvervet med at varetage det arbejde,” udtaler Mads Brandstrup.

Danske Mediers bestyrelsesformand, Jesper Rosener, er glad for, at Mads Brandstrup har påtaget sig opgaven som administrerende direktør:

”Med Mads Brandstrup får vi en direktør, der både har solide rødder i den journalistiske og publicistiske tradition og som også har den nødvendige politiske tyngde til at stå i spidsen for det meget vigtige arbejde, som Danske Medier står over for i de kommende år," siger Jesper Rosener.

Mads Brandstrup har før sit virke i Finansministeriet bl.a. været pressechef for Socialdemokratiet, politisk redaktør for Børsen og politisk journalist på TV2 og Politiken.

 

For yderligere information, kontakt:
Formand for Danske Medier, Jesper Rosener, tlf. 21 77 20 32

Læs også

Facebook har præsenteret trylleformular, som skal skabe forvirring i mediebranchen

“Det er en skam, at Facebook også i Danmark har valgt bøllemetodernes brede sti. Man kan kun håbe det er en fejl. Fra Danske Mediers side havde vi virkelig troet, at man ville have ændret tilgang efter skandalen i Australien, hvor Facebook udelukkede nyhedsmedierne fra platformen,” udtaler formand for Danske Medier, Jesper Rosener.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev