Rødhvid-illustration
 

Refresh Christian: Så meget håbede vi på gode nyheder

Den dramatiske udvikling på fodboldbanen lørdag aften fik heldigvis en under omstændighederne lykkelig afslutning. Undervejs blev der dog bidt negle hjemme i sofaerne og på stadion, og ønsket om at høre godt nyt om Christian Eriksen fik de største danske nyhedssites til at blive rødglødende.

Trafikken umiddelbart efter Christian Eriksens kollaps var så massiv, at flere mediers hjemmesider havde problemer med at følge med de mange besøgende. Weekenden igennem steg besøgstallene på de største danske nyhedssites med næsten 60% i forhold til weekenden før.

Det er tal fra Dansk Online Index, som viser den massive trafikforøgelse til Dr.dk, TV2.dk, BT.dk, Ekstrabladet.dk og TV2’s apps Nyheder og Sport.

Det er da nok også rimeligt at antage, at langt de fleste både på stadion og hjemme i stuerne under afviklingen af 2. halvleg snarere end at se på den fodbold, som pludselig var så ligegyldig, spejdede efter nyt om Christian Eriksen.

Læs også

Danske Medier: Techgiganter skal holdes fair og åbne

Regeringen og støttepartierne lægger med deres hvidbog op til, at techgiganterne skal ses efter i sømmene og at der politisk arbejdes på regulering, som i højere grad sikrer, at techgiganter som Google og Facebook ikke misbruger deres store mængder informationer om os alle hverken økonomisk eller politisk.
Danske Medier bakker op om regeringens målsætninger på området

Facebook har præsenteret trylleformular, som skal skabe forvirring i mediebranchen

“Det er en skam, at Facebook også i Danmark har valgt bøllemetodernes brede sti. Man kan kun håbe det er en fejl. Fra Danske Mediers side havde vi virkelig troet, at man ville have ændret tilgang efter skandalen i Australien, hvor Facebook udelukkede nyhedsmedierne fra platformen,” udtaler formand for Danske Medier, Jesper Rosener.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev