Newspaper with tablet on table
 

Brev til erhvervsministeren om konsekvenserne af en Ja tak-ordning

Danske Medier advarer mod at indføre en såkaldt Ja tak-ordning for adresseløse reklamer. En Ja tak-ordning kan få alvorlige økonomiske konsekvenser for lokale aviser og svække det lokale demokrati og erhvervsliv rundt om i landet.

Danske Medier har derfor sammen med en lang række organisationer sendt et brev til erhvervsministeren. I brevet gør vi opmærksom på de konsekvenser, som en såkaldt Ja tak-ordning vil have for lokale aviser, erhvervslivet og foreningslivet.

Ja tak-ordning kan føre til, at lokale aviser må lukke

For Danske Medier er det særligt bekymrende, at en såkaldt Ja tak-ordning kan føre til, at lokale aviser lukker, idet en ændring af den eksisterende Nej-tak ordning kan resultere i et fald i den samlede mængde af husstandsomdelte tryksager. Det vil få prisen for distribution af lokalaviserne, som i forvejen er pressede økonomisk som følge af faldende annonceindtægter, til at stige.

_SJO8139

Nikolaj Lægaard Simonsen
Politisk Konsulent

nls@danskemedier.dk
Mobil: 40 42 42 63

Læs også

Danske Medier: Otte principper for fremtidens mediestøtte

Danske Mediers bestyrelse har netop vedtaget otte principper for fremtidens mediestøtte. Principperne er Danske Mediers bidrag til det igangværende arbejde i Kulturministeriets udvalg for fremtidens mediestøtte, som skal komme med anbefalinger til, hvordan det nuværende mediestøttesystem kan moderniseres.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev