dm_nyt
 

Danske Medier vil være med til at identificere initiativer mod krænkende adfærd og seksuel chikane

De seneste ugers debat om krænkende adfærd og seksuel chikane i mediebranchen har gjort det klart, at der er behov for handling. Bestyrelserne i både Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver har mødtes og drøftet emnet.

Løsningerne skal først og fremmest ske hos de enkelte medievirksomheder, men bestyrelserne i både Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiverforening er enige om, at DM og DMA skal spille en aktiv rolle i at identificere konkrete initiativer – via dialog med medlemmerne og via samarbejde med andre brancheaktører.

Dette sker eksempelvis i samarbejde med DMJX i forbindelse med praktikantvejlederuddannelsen, sådan at både vejledere og praktikanter får bedre redskaber til at håndtere krænkende adfærd og seksuel chikane.

Gennemarbejdede løsninger

Udfordringerne er omfattende. Derfor er det vigtigt for os som brancheorganisation, at de initiativer, vi finder frem til, er gennemarbejdede. Det mener vi er nødvendigt, hvis de skal kunne skabe permanentet forandringer, som gør op med krænkende adfærd og seksuel chikane.

Vi vil løbende fortælle om konkrete initiativer.

Mads-Brandstrup-ConvertImage

Mads Brandstrup
Administrerende direktør hos Danske Medier

mab@danskemedier.dk
Mobil: 92 82 32 84
Dir. tlf: 33 97 40 00

 

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev