I arbejdet med at udvikle events der skaber merværdi for vores medlemmer har Danske Medier indledt et samarbejde med Publicistklubben, der blev etableret for næsten 140 år siden som Kjøbenhavns Journalistforening. 19. februar inviterer vi til det første fælles debatarrangement, hvor temaet er publicisme.
Danske Medier og Publicistklubben indleder i 2019 et nyt samarbejde. Samarbejdet vil blandt andet udmønte sig i en række fællesarrangementer, hvis formål blandt andet er at skabe merværdi for medlemmer af begge foreninger.
Det første arrangement er allerede i kalenderen 19. februar, hvor Danske Medier og Publicistklubben inviterer til debatarrangement under titlen: ”Hvad er publicisme?”
Læs mere om debatarrangementet her.
Publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen, ser frem til samarbejdet, der skal understøtte arbejdet med at sætte publicismen på dagsordenen i Danmark.
”Kampen for at sikre det frie ord gennem et mangfoldigt, publicistisk mediebillede er vigtigere end nogensinde. Derfor er opgaven at synliggøre publicisme et indsatsområde, som vil kendetegne Danske Medier i de kommende år. Samarbejdet med Publicistklubben er det første af en række initiativer fra vores side, der skal sætte publicismen på dagsordenen i Danmark,” siger han.
Publicistklubbens nyligt tiltrådte formand, Reimer Bo Christensen, har et erklæret mål om at indgå nogle aktive alliancer på medieområdet.
”Der kom hurtigt kontakt til Danske Medier og hurtigt har vi fået lavet vores første arrangement sammen om publicisme: ”Hvad er Publicisme?””, siger Reimer Bo, der ser Danske Medier som en organisation, der både rummer rammevilkårene for medlemmerne i mediebranchen, søger politisk indflydelse og som vil være med til at præge den publicistiske debat.
”På det publicistiske område har vi en god berøringsflade, fordi publicismen lige nøjagtigt er vores oprindelige formål. Og så kan jeg godt li’, at Danske Medier er hurtige og smidige og kan få noget fra hånden,” siger han.
Debatarrangementet ”Hvad er publicisme?” afholdes på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole I København, tirsdag 19. februar kl. 17.00-18.30. Der er gratis adgang for ansatte i Danske Mediers medlemsvirksomheder og medlemmer af Publicistklubben.
[staff-directory id=29845 template=custom_2]