Phone_presse
 

Danske Medier skruer op for interessevaretagelsen

Pressemeddelelse

På dagens generalforsamling i Danske Medier fokuserede formand Jesper Rosener på, at medlemmernes politiske interesser fremover skal være foreningens primære kernefokus. Foruden mediestøtten og de forretningsmæssige rammevilkår kommer især reguleringen af techgiganterne og det digitale marked til at blive prioriteret.

I formandens mundtlige beretning lagde formand Jesper Rosener især vægt på reguleringen af techgiganterne og det digitale marked, som i de kommende år må og skal være en topprioritet i Danske Medier. Han kom samtidig med en klar udmelding til politikerne om for alvor at få sat gang i medieforhandlingerne og indgå en bred aftale, som kan sikre ro om det mediepolitiske område.

Formand for Danske Medier Jesper Rosener udtaler:

”Implementeringen af EU’s direktiv om ophavsret og den længe ventede publishers’ right er kun første skridt i opgøret med den urimelige position, som techgiganterne har indtaget på det digitale marked og i vores demokrati. Derfor kommer reguleringen af techgiganterne på linje med mediestøtten og de forretningsmæssige rammevilkår fremover til at være et hovedfokus i Danske Medier. Det er afgørende, at politikerne både prioriterer området i de kommende medieforhandlinger og i EU-regi, hvor mange af de afgørende slag kommer til at stå”, siger Jesper Rosener.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev