Formand for Danske Medier Jesper Rosener udtaler:
”Den vedtagne hjælpepakke holder hånden under medierne på et tidspunkt, hvor der er kritisk brug for det. Med hjælpepakken betaler medierne selv hovedparten af annonceindtægtstabet, og sådan skal det også være. Kompensationsordningen betyder, at vi forhåbentlig vil kunne undgå flere medielukninger, reduktion i antallet af udgivelser, afskedigelser og dermed tab af arbejdspladser. Mediernes medarbejdere arbejder lige nu i døgndrift på den vigtigste samfundsopgave i nyere tid – at oplyse borgerne om Corona-smittens spredning, epidemiens konsekvenser samt udviklingen herhjemme og i udlandet. Det kan de nu fortsætte med.”
Jesper Rosener supplerer:
”Hjælpepakken til medierne tager udgangspunkt i princippet om kompensation af annonceindtægtstab baseret på, at dem, der taber mest, får den største kompensation. Den politiske intention bakker vi til fulde op om. Desuden omfatter pakken alle mediegrupper (dagblade, ugeaviser, radioer, magasiner, digitale medier) hvilket vi fra Danske Medies side, har lagt stor vægt på. Med hjælpepakken investeres der i, at vi også på lang sigt har en mediemangfoldighed i Danmark, der kan varetage sin mission om at oplyse borgerne.”
Kontakt adm. direktør Louise Brincker for mere information:
Tlf. 29773377
Mail: lbr@danskemedier.dk