Når Redaktørernes Dag afholdes 12. november vil det være med fokus på, hvordan du som redaktør med udgangspunkt i journalistiske værdier kan hjælpe din redaktion med at omstille sig til fremtiden, når dit eneste sikre ståsted er, at du ikke ved, hvad den bringer.
I løbet af sommeren er der kommet flere gode internationale topnavne på talerlisten til mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest, Redaktørernes Dag.
Deltagerne kan blandt andet se frem til at møde danske erhvervsledere, iværksættere og investor Mette Lykke, CEO i ToGoodToGo. Mette er også kendt som en af medstifterne til Endomondo, der i 2015 blev solgt for over en halv milliard kroner.
Mette vil på Redaktørernes Dag tale om sit syn på ledelse og ikke mindst ledelse af kreative medarbejdere. Mette bliver interviewet af Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.
En anden gæstetaler på Redaktørernes Dag, som vil tale om ledelsesstrategier i forhold til redaktørernes hverdag, er Alexandra Borchardt, Senior Research Associate, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford.
Alexandra er ekspert i digital transformation og journalistik og vil bl.a. komme ind på færdigheder og strategier på fremtidens redaktion.
Redaktørernes Dag afholdes i år ved TV 2 på Kvægtorvet, Odense, hvor den nye adm. direktør, Anne Stig Engdal Christensen også deltager som taler.
I år er prisen for at deltage i Redaktørernes Dag sat ned til 3.600 kroner ex moms. Men frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2.900 kroner ex moms. Beløbet dækker dags- og aftenarrangement.
Programlæggere er Aslak Gottlieb og Jesper Jürgensen.