artikel_790×426
 

Internationale topnavne taler på Redaktørernes Dag

Når Redaktørernes Dag afholdes 12. november vil det være med fokus på, hvordan du som redaktør med udgangspunkt i journalistiske værdier kan hjælpe din redaktion med at omstille sig til fremtiden, når dit eneste sikre ståsted er, at du ikke ved, hvad den bringer.

I løbet af sommeren er der kommet flere gode internationale topnavne på talerlisten til mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest, Redaktørernes Dag. 

Deltagerne kan blandt andet se frem til at møde danske erhvervsledere, iværksættere og investor Mette Lykke, CEO i ToGoodToGo. Mette er også kendt som en af medstifterne til Endomondo, der i 2015 blev solgt for over en halv milliard kroner.

Mette vil på Redaktørernes Dag tale om sit syn på ledelse og ikke mindst ledelse af kreative medarbejdere. Mette bliver interviewet af Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.

En anden gæstetaler på Redaktørernes Dag, som vil tale om ledelsesstrategier i forhold til redaktørernes hverdag, er Alexandra Borchardt, Senior Research Associate, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford.

Alexandra er ekspert i digital transformation og journalistik og vil bl.a. komme ind på færdigheder og strategier på fremtidens redaktion.

Redaktørernes Dag afholdes i år ved TV 2 på Kvægtorvet, Odense, hvor den nye adm. direktør, Anne Stig Engdal Christensen også deltager som taler.

I år er prisen for at deltage i Redaktørernes Dag sat ned til 3.600 kroner ex moms. Men frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2.900 kroner ex moms. Beløbet dækker dags- og aftenarrangement.

Programlæggere er Aslak Gottlieb og Jesper Jürgensen.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)