artikel_790×426
 

Internationale topnavne taler på Redaktørernes Dag

Når Redaktørernes Dag afholdes 12. november vil det være med fokus på, hvordan du som redaktør med udgangspunkt i journalistiske værdier kan hjælpe din redaktion med at omstille sig til fremtiden, når dit eneste sikre ståsted er, at du ikke ved, hvad den bringer.

I løbet af sommeren er der kommet flere gode internationale topnavne på talerlisten til mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest, Redaktørernes Dag. 

Deltagerne kan blandt andet se frem til at møde danske erhvervsledere, iværksættere og investor Mette Lykke, CEO i ToGoodToGo. Mette er også kendt som en af medstifterne til Endomondo, der i 2015 blev solgt for over en halv milliard kroner.

Mette vil på Redaktørernes Dag tale om sit syn på ledelse og ikke mindst ledelse af kreative medarbejdere. Mette bliver interviewet af Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.

En anden gæstetaler på Redaktørernes Dag, som vil tale om ledelsesstrategier i forhold til redaktørernes hverdag, er Alexandra Borchardt, Senior Research Associate, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford.

Alexandra er ekspert i digital transformation og journalistik og vil bl.a. komme ind på færdigheder og strategier på fremtidens redaktion.

Redaktørernes Dag afholdes i år ved TV 2 på Kvægtorvet, Odense, hvor den nye adm. direktør, Anne Stig Engdal Christensen også deltager som taler.

I år er prisen for at deltage i Redaktørernes Dag sat ned til 3.600 kroner ex moms. Men frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2.900 kroner ex moms. Beløbet dækker dags- og aftenarrangement.

Programlæggere er Aslak Gottlieb og Jesper Jürgensen.

Mest læste

Læs også

Vigtigt fokus på techgiganter fra dansk regering

Den danske regering har sammen med den danske tech-ambassadør i dag fremlagt en strategi for Danmark teknologiske diplomati i årene 2021-2023. Strategien lægger op til, at Danmark internationalt skal arbejde for en mere ansvarlig, demokratisk og tryg teknologiudvikling.

Interessen er overvældende, men på to afgørende områder halter podcastere stadig efter andre mediefolk

Et stigende antal danskere får deres nyheder, underholdning, sport og kultur via podcasts. Fra 2017 til 2020 er der sket en fordobling af podcastlytningen, hvilket har skabt en et fantastisk miljø af producenter, freelancere og uafhængige podcastere. Når det kommer til muligheder for at opnå juridisk vejledning og offentlig støtte, halter podcastere dog stadig bagud i forhold til andre mediefolk.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)