artikel_790×426
 

Internationale topnavne taler på Redaktørernes Dag

Når Redaktørernes Dag afholdes 12. november vil det være med fokus på, hvordan du som redaktør med udgangspunkt i journalistiske værdier kan hjælpe din redaktion med at omstille sig til fremtiden, når dit eneste sikre ståsted er, at du ikke ved, hvad den bringer.

I løbet af sommeren er der kommet flere gode internationale topnavne på talerlisten til mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest, Redaktørernes Dag. 

Deltagerne kan blandt andet se frem til at møde danske erhvervsledere, iværksættere og investor Mette Lykke, CEO i ToGoodToGo. Mette er også kendt som en af medstifterne til Endomondo, der i 2015 blev solgt for over en halv milliard kroner.

Mette vil på Redaktørernes Dag tale om sit syn på ledelse og ikke mindst ledelse af kreative medarbejdere. Mette bliver interviewet af Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.

En anden gæstetaler på Redaktørernes Dag, som vil tale om ledelsesstrategier i forhold til redaktørernes hverdag, er Alexandra Borchardt, Senior Research Associate, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford.

Alexandra er ekspert i digital transformation og journalistik og vil bl.a. komme ind på færdigheder og strategier på fremtidens redaktion.

Redaktørernes Dag afholdes i år ved TV 2 på Kvægtorvet, Odense, hvor den nye adm. direktør, Anne Stig Engdal Christensen også deltager som taler.

I år er prisen for at deltage i Redaktørernes Dag sat ned til 3.600 kroner ex moms. Men frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2.900 kroner ex moms. Beløbet dækker dags- og aftenarrangement.

Programlæggere er Aslak Gottlieb og Jesper Jürgensen.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev