Louise Brincker
 

Louise Brincker ny adm. direktør i Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver

Pressemeddelelse 

Louise Brincker bliver ny adm. direktør i Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver. Hun kommer fra en stilling som chef for Kulturministeriets ledelses- og kommunikationssekretariat.

Det bliver Louise Brincker, der overtager stillingen som adm. direktør for Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver efter Morten Langager, der for nyligt meddelte, at han skifter til et job som direktør i Dansk Erhverv.

Louise Brincker kommer fra en stilling som chef for Kulturministeriets ledelses- og kommunikationssekretariat og har før det bestredet posten som kommunikationschef i DR. Hun har desuden en lang baggrund fra Udenrigsministeriet som bl.a. chef for ministeriets presseenhed og ministersekretær.

Danske Mediers formand, adm. direktør i Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener ser frem til samarbejdet:

”Jeg ser frem til at arbejde sammen med Louise Brincker. Hun har en unik kombination af stor viden om mediebranchen, lang ledelseserfaring, veludviklet politisk forståelse og et omfattende netværk, der vil kunne sikre den fortsatte gode udvikling af rammevilkårene for Danske Mediers medlemmer,” siger Jesper Rosener og fortsætter:

”Louise Brinckers erfaring fra sine seks år i DR betyder, at hun kender de udfordringer, som mediebranchen står overfor. Hun kommer med en bredt sæt af kompetencer, og disse skal hun bruge til at gøre Danske Medier til en stærk stemme for medlemmerne og en attraktiv samarbejdspartner i branchen nationalt og internationalt.”

Også formanden for Danske Medier Arbejdsgiver, adm. direktør for JP/Politikens Hus, Stig Ørskov glæder sig over, at Louise Brincker bliver ny direktør:

”Louise kommer med en solid ledererfaring. Danske Medier Arbejdsgiver går ind i et år med flere vigtige forhandlinger, og jeg ser frem til at arbejde sammen med Louise om disse og organisationens øvrige vigtige opgaver,” siger Stig Ørskov.

Louise Brincker glæder sig til at tage fat på arbejdet i Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver: 

“Jeg har fulgt udviklingen i medieverdenen gennem mange år. Frie og uafhængige medier er en af grundpillerne i et velfungerende demokrati. Befolkningen skal kunne have tillid til medierne, og politikerne skal fastsætte tidsvarende rammebetingelser, der gør det muligt for de danske medier at tage kampen op med de internationale tech-giganter. Disse opgaver blandt mange andre ser jeg frem til arbejde sammen med Danske Mediers og Danske Medier Arbejdsgivers medlemmer om,” siger Louise Brincker.

Louise Brincker tiltræder stillingen 1. september 2019. Morten Langager vil indtil da fortsætte sit hverv som adm. direktør.

Frie og uafhængige medier er en af grundpillerne i et velfungerende demokrati. Befolkningen skal kunne have tillid til medierne, og politikerne skal fastsætte tidsvarende rammebetingelser, der gør det muligt for de danske medier at tage kampen op med de internationale tech-giganter

Louise Brincker

Om Louise Brincker
Louise Brincker, 50 år, er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet og har desuden en grad i internationale relationer fra Institut Européen des Hautes Etudes Internationales, Nice-Sophia Antipolis i Frankrig. Hun indledte sit arbejdsliv i Bruxelles som assistent i Europa-Parlamentet, inden hun i 1996 kom til Udenrigsministeriet. I perioden 1999-2001 var hun udstationeret som ambassadesekretær på den danske FN-mission i New York. Siden blev det til godt tre år som ministersekretær, hvorefter Louise Brincker blev sat i spidsen for Udenrigsministeriets Presseenhed. 

I 2010 skiftede hun til DR, hvor hun blev ansvarlig for DRs interne og eksterne koncernkommunikation. Senest har Louise tilbragt 3 1/2 år i Kulturministeriet som kontorchef for departementets ledelses- og kommunikationssekretariatet, hvor hun også har ansvar for kommunikationen i Slots- og Kulturstyrelsen samt Statens Kunstfond. 

Privat er Louise Brincker gift med Anders Sølling, der er sikkerhedsrådgiver i Udenrigsministeriet. Ved siden af arbejdet er Louise Brincker en habil amatørviolinist, og meget af fritiden bruges i orkester- og kammermusiksammenhænge. Der bliver dog også tid til badminton og cykling.  

Om Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver – de private mediers talerør
Danske Medier er en brancheorganisation for de private danske medier. Vi kæmper for de journalistisk redigerede medier, det frie ord, den frie uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen. Danske Medier tæller knap 300 medlemmer og næsten 900 medietitler.

Mest læste

Læs også

Gå-hjem-møde om afslørende journalistik

Danske Medier inviterer medlemmerne til gå-hjem-møde 30. september. Her vil journalisterne Asger Havstein Eriksen og Morten Halskov fra Fagbladet 3F fortælle om arbejdet med afsløringerne af slumlejre i Padborg, der hviler på et tungt og imponerende stykke gravearbejde.

Årets nomineringer til Prix Radio

Her er de nominerede til Prix Radio 2019 i kategorierne: Årets podcast, Årets nyskabelse, Årets dokumentar og dokumentariske feature, Årets Radioprogram, Årets Morgenflade, Årets musikprogram, Årets vært/værtspar, Årets Interview – Den gode samtale, Årets Interview – Den kritiske, Årets nyheds- / Aktualitets-program, Årets radiopersonlighed, Årets Lytterinddragelse, Årets øjeblik, Årets satire, Årets kommercielle samarbejde og Årets promotion, Årets reklame, Årets event.

Redaktørernes Dag – nu med samtalesaloner og særudgave af Presselogen

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. Konferencen er en ny og fokuseret udgave af mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest i Svendborg, Redaktørernes Døgn. I år bliver klog konstruktivitet og kærlig kollegialitet konferencens bærende søjler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)