artikel_790×426
 

Redaktørernes Dag sætter fokus på det redaktionelle lederskab

Digitalisering og sociale medier har ændret mediebranchen for altid. Og forandringerne fortsætter hastigt. Nye medieplatforme og brugere kræver nye arbejdsformer på redaktionen.

Dette års Redaktørernes Dag bliver afholdt 12. november og sætter i år fokus på, hvordan du som redaktør med udgangspunkt i journalistiske værdier hjælper din redaktion med at omstille dig til fremtiden, når dit eneste sikre ståsted er, at du ikke ved, hvad den bringer.

Redaktørernes Dag 2019 er en ny og fokuseret udgave af mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest, Redaktørernes Døgn. I år bliver klog konstruktivitet og kærlig kollegialitet konferencens bærende søjler.

Tilmeld dig til en konfronterende konference med top tunede talere, dybe debatter og vækkende workshops. Et symposion af indsigt og inspiration i selskab med redaktører fra medier i hele landet.

Et topmøde for de bedste og modigste i branchen, som vi afslutter med årets hyggeligste fest i branchen – Redaktørernes Aften.

Mødestedet er flyttet tættere på alfarvej, så du nemmere kan komme hjem – næsten uanset hvor i landet du bor. I år finder Redaktørernes Dag sted på TV 2 på Kvægtorvet, hvor vi mødes til årets begivenhed for redaktører i mediebranchen.

På Redaktørens Dag 2019 kan du blandt andet møde Alexandra Borchardt fra Reuters Institute og TV 2’s nye adm. direktør, Anne Stig Engdal Christensen.

Redaktørens Dag danner også rammen om en række samtalesaloner, hvor du kan møde Danmarks førende journalistiske forskere fra de tre journalistuddannelser.

Tilmeld dig allerede nu
Der vil efter sommeren komme flere navne på programmet, men tilmeld dig allerede nu Redaktørernes Dag.

I år har vi sat prisen ned til 3600 kroner ex moms. Men allerede i dag og frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2900 kroner ex moms.

Programlæggere er Aslak Gottlieb og Jesper Jürgensen. 

Læs også

Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele

Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021. Udviklingen står i kontrast til et coronaramt 2020, hvor stigningen i annonceomsætning fra 2019 til 2020 var meget beskeden. Samtidig udgør techgiganters markedsandele over halvdelen af den digitale omsætning. Det advarer Danske Medier mod og opfordrer Folketinget til at følge i EU’s spor og stramme grebet om big tech.

Høringssvar vedrørende udkast til forslag til lov om delvis undtagelse af den uafhængige task force vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Danske Medier har med tak modtaget Justitsministeriets høringsbrev af 15. marts 2022 med opfordring til at fremkomme med bemærkninger til lovforslaget om delvis undtagelse af den uafhængige task force om reder-, ejer- og forsikringsforholdene vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev