Interessen for at vise og dele de mange projekter, viser at digital omstilling hverken sker på bekostning af kvalitet eller kreativitet. Det er tydeligt efter deadline for indstillinger til Danske Mediers Digitale Priser, hvor der igen i år sættes rekord med 59 bidrag fra medier landet over, der skal konkurrere i den årlige digitale designkonkurrence.
Formand for juryen af de Digitale Priser, Jan Birkemose fra Medietrends, glæder sig over de mange indstillinger:
Det er en branche i god digital form, som nu for andet år i træk slår rekord med antal indstillede projekter. Det gør arbejdet i juryen sjovere, når der er masser at vælge imellem. Men frem for alt vidner det om, at branchens lyst til at arbejde ambitiøst med digitalt mindset stiger år for år. What’s not to like?”
Jan Birkemose, juryformand
Danske Mediers Digitale Priser uddeles for at belønne den publicistiske og journalistiske udfoldelse på de digitale platforme. Prisen sætter fokus på det visuelle udtryk, og hvordan grafikkeren, layouteren og journalisten med kreativ udnyttelse af teknologier skaber bedre fortællinger, brugeroplevelser, nyhedsflow, distribution, publicering og forretning.
Juryen består i år af formand Jan Birkemose, Medietrends; Kamilla Harritsø, Chief Strategy Officer, Jysk Fynske Medier; Simon Stilling, Senior Director Group Media & Commercial Sites, Better Collective og Filip Wallberg, journalistik lektor ved SDU. De skal bedømme indstillingerne inden for kategorierne:
- Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie
- Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie
- Årets digitale niche- eller fagmedie
- Årets digitale historie
- Årets digitale idé
Priserne overrækkes sammen med Årets Avisside fredag 28. maj kl. 15-17 på Comwell i Nordhavn
Deltagelse ved overrækkelsen er gratis. Danske Medier sætter hvert år fokus på det bedste branchen kan præstere, hvad enten der er tale om Bording Priserne, der gives til Specialmedier, Ugeavisernes Årspris, der præmierer den særlige succesfulde lokale nyhedshistorie eller Prix Radio, der fejrer det bedste inden for radio, podcast og audio.
Spørgsmål?
Caroline van Halsema,
Kommunikation
cvh@danskemedier.dk,
+45 92 82 27 67
Marianne Bugge Zederkof,
Direktør
mbz@danskemedier.dk
+ 45 20 76 50 99