Jobopslag
Er du skarp på digital kommunikation og events? Har du øje for det lækre design og erfaring med programmer som WordPress, Mailchimp og InDesign? Så er du måske vores nye kollega i Danske Medier.
Som kommunikations- og eventkonsulent kommer du til at have et 360-graders blik på vores kommunikationsindsatser:
I en tid med stor opmærksomhed på vores demokratiske samtale, techgiganter og sociale mediers rolle i samfundet, er et mangfoldigt, frit og uafhængigt mediemarked vigtigere end nogensinde. For at sikre en tydelig stemme i den vigtige debat søger Danske Medier derfor en engageret kommunikations- og eventkonsulent, der i samarbejde med det øvrige sekretariat kan drive Danske Mediers kommunikation og støtte op om foreningens strategiske mål.
Din profil
- Du har en bachelor eller en toårig erhvervsuddannelse, hvor du har beskæftiget dig med kommunikation og design
- Du har stærke it-kompetencer og erfaring med Adobe Creative Cloud (Ps, Ai, In), CMS- og CRM-systemer, herunder f.eks. WordPress, Mailchimp, Chimpbuilder
- Du forstår at planlægge og organisere større opgaver og kan selv tage initiativ til at række ud til såvel dine kolleger som foreningens medlemmer
- Du har erfaring med at bidrage til planlægningen og eksekveringen af events
- Du trives med at være en del af et hold og bidrager konstruktivt til fællesskabet, både det arbejdsmæssige og det kollegiale
- Du følger den løbende nyhedsstrøm og interesser dig for medier og mediebranchen
Dine opgaver
- Kommunikation rettet mod Danske Mediers brede medlemsskare; herunder særligt som ansvarlig for foreningens medlemsdatabase, bidrage til Danske Mediers nyhedsbrev samt markedsføring af aktiviteter og tilbud via de rette platforme
- Eksekvering af Danske Mediers CVI på tværs af organisationens platforme samt grafisk opsætning af rapporter, grafisk indhold til hjemmesiden, programmer og andet materiale til præsentationer og print
- Projektleder på en række af foreningens små og store events og konferencer. I den forbindelse at håndtere indstillinger, juryer, tilmeldinger, SoMe, nyhedsbreve, pre- og post-event kommunikation samt onsite assistance og afvikling
Vi tilbyder
Vi tilbyder et job i en velfungerende organisation i tilknytning til en dynamisk branche med et godt netværk til medlemsvirksomheder. I sekretariatet har vi et godt kollegialt sammenhold og en flad struktur, hvor du både får lov til at tage ansvar for egne opgaver og komme med indspark til dine kollegers.
Danske Medier har et tæt sekretariatsmæssigt samarbejde med Danske Medier Research, Radioplayer og Audiodays, og du vil derfor også blive beskæftiget med opgaver i de tilknyttede organisationer.
Om stillingen og ansøgningsproces
Stillingen er fuld tid med tiltrædelse 1. august eller hurtigst muligt.
Skriftlig ansøgning med CV bedes sendt til job@danskemedier.dk senest 9. juni kl. 12.
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte kommerciel direktør Marianne Bugge Zederkof tlf. 20765099 eller adm. direktør Mads Brandstrup på mab@danskemedier.dk
Om os
Danske Medier arbejder for journalistisk redigerede medier, det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen. Vi er brancheforeningen for private medievirksomheder og står bag 240 medievirksomheder, der omfatter dagblade, ugeaviser, netmedier, magasiner, specialmedier, lokale radioer, trykkerier og distributionsvirksomheder, og som har det til fælles, at de ønsker at give borgerne information, indblik, baggrund og nyheder.
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof
Vice adm. direktør
+45 20765099
mbz@dmresearch.dk