Lars Løkke Rasmussen møder pressen 

Danske Medier og Publicistklubben er værter, når pressens minister, statsminister Lars Løkke Rasmussen gæster Pressen i JP/Politikens Hus.

Mødet foregår tirsdag 12. marts kl 17.00. Mette Vibe Utzon vil styre debatten.
Arrangementet er for medlemmer af Publicistklubben og ansatte i Danske Mediers medlemsvirksomheder.

”Vi glæder os meget til det her arrangement, som er et unikt møde for vores medlemmer. Statsministeren vil på dagen blive interviewet om pressens rolle i samfundet. En debat, der er mere væsentlig og aktuel end nogensinde. Hvilken rolle spiller de sociale platforme og de redigerede journalistiske medier for vores demokrati? Og er de traditionelle publicistiske medier truet? Det er spørgsmål, som vi tror, mange af vores medlemsvirksomheder har interesse i at høre statsministeren svare på,” siger publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen.

Tilmelding til arrangement er nødvendig af hensyn til sikkerhedsforhold.
Læs mere og tilmeld dig her.

Mest læste

Læs også

Åbent for ansøgning om tilskud fra Bladpuljen

Blade og tidsskrifter med indhold af almennyttig eller humanitær karakter eller inden for områderne kultur, undervisning, idræt, miljø og religion kan søge om distributionstilskud fra Bladpuljen under Kulturministeriet.

Diversitet er nyhedsmediers nøgle til talent og tillid

Borchardt var i Danmark for at tale på Redaktørernes Dag hos Danske Medier. I den forbindelse forklarede hun inden konferencen i dette interview blandt andet hvorfor diversitet er blevet et nødvendigt element i nyhedsredaktionen – og hvorfor det for nyhedsmedier kan være en svær størrelse at arbejde med.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)