Pressemeddelelse
I dag har Kantar Gallup offentliggjort de nyeste læsertal for danske dagblade i perioden 2. halvår 2022 til og med 1. halvår 2023.
De nye tal viser, at 20 ud af 26 målte dagblade har oplevet enten stabile eller voksende læsertal målt på antal ugentlige læsere. Især har mange af de målte regionale dagblade oplevet vækst i læsertallene. Dermed fortsætter en positiv tendens, idet også læsertallene ved sidste offentliggørelse udviste stabilitet.
Vice adm. direktør i Danske Medier, Marianne Bugge Zederkof, ser positivt på de seneste tal.
”Tallene fortæller en god nyhed. På trods af, at annoncemarkedet er under voldsomt pres, så er der fortsat efterspørgsel blandt danskerne på dansk kvalitetsjournalistik fra trykte danske dagblade. Midt i usikre tider og en omfattende digital omstilling, kan de trykte danske dagblade dermed præsentere positive takter på læsertalsfronten.”
Kontakt:
Josefine Anker
Pressekonsulent i Danske Medier
joa@danskemedier.dk
+ 45 61 77 08 43