Mærke: audio

Podcastindex lancerer nye features

Fra i dag kan man finde nye brugervenlige værktøjer på Podcastindex, der forbedrer brugeroplevelsen og giver endnu mere indsigt i data om danskernes brug af podcasts.

Fagfestival Audiodays 25. oktober 2024

Det er en branche i topform, der mødes når fagfestivalen for audio, radio og podcast atter finder sted. I år fredag 25. oktober hos IDA på Kalvebod Brygge.

Forecast af annoncemarkedet for podcast på det danske marked

I Medieudviklingen 2023 fra DR Analyse bliver det fremhævet, at væksten i podcastdækningen er stagneret og endda faldende for enkelte målgrupper. DR finder tendensen i egne undersøgelser, men samme tendens kan findes i andre kilder, tilgængelige for markedet, såsom Index Danmark, radiomålingens ”Annual Survey” og Gallups Lokal Index. Den tilsyneladende stagnerede vækst har fået Danske Medier Research til at dykke dybere i tallene og undersøge potentialet for podcastmarkedet i et tiårigt perspektiv. Herunder hvilke barrierer, der udfordrer væksten i podcast.

Nominerede til årets Prix Audio sætter barren højt

Når festivalen Audiodays kulminerer med prisuddelingen Prix Audio, sker det på baggrund af et stærkt felt af kreative og dybdegående journalistiske lydproduktioner. Ifølge jurymedlem Tor Arnbjørn afspejler niveauet blandt de nominerede blandt andet, at danskerne bliver mere og mere glade for lyd.

Høringssvar om bekendtgørelse om udbud af tilladelser til programvirksomhed i den regionalt opdelte DAB-Blok 3 og DAB-Blok 4

Indledningsvist ønsker Danske Medier at kvittere for Kulturministeriets positive modtagelse af Danske Mediers henvendelse vedrørende en udvidelse af DAB+ kapaciteten for de lokale og regionale radiovirksomheder. Danske Medier genkender mange af foreningens overvejelser i den endelige bekendtgørelse.
Det er særdeles positivt, at det er lykkedes at udvide kapaciteten med en fuld DAB-Blok 4 og at den kan inddeles i de samme regioner som DAB-Blok 3.

Radioplayer skruer op for investeringerne i fremtidens radio

Radioplayer, det internationale partnerskab stiftet for at styrke digital radiolytning, har meddelt, at organisationen på baggrund af investeringer fra ejerkredsen, herunder Bauer Media og BBC vil opjustere udviklingen af digital radio markant.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev